فروردین ۹, ۱۴۰۳
استعداد‌های دانشجویان باید به بازار کار هدایت شود / برگزاری مسابقات هوش مصنوعی و رباتیک دانشجویی

استعداد‌های دانشجویان باید به بازار کار هدایت شود / برگزاری مسابقات هوش مصنوعی و رباتیک دانشجویی

  • بهمن ۳, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل دانشور مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، در دیدار با حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای استفاده از ظرفیت بالقوه جوانان و ایجاد تحرک، پویایی و نشاط در جامعه گفت: سازمان امور دانشجویان بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری‌های روز را برای بروز خلاقیت در دانشجویان در سرلوحه کار خود قرار داده است.

دانشور با یادآوری ضرورت برنامه ریزی برای ایجاد زمینه ورود دانشجویان به عرصه‌های رقابتی و پویا در حوزه مهارت افزایی و کشف استعدادها، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های پیش روی سازمان امور دانشجویان، برگزاری مسابقات هوش مصنوعی و رباتیک و بازی‌های الکترونیک دانشجویی در سطح ملی و با مشارکت همه دانشجویان دانشگاه‌های کشور است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل افزود: شیوه‌نامه برگزاری مسابقات ملی دانشجویی هوش مصنوعی، رباتیک و بازی‌های الکترونیک تدوین شده است و به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است در اولین گام دانشگاه بوعلی‌سینا با حضور دانشگاه‌های استان، میزبان مسابقات استانی هوش مصنوعی، رباتیک و بازی‌های الکترونیک باشد.

مدیر کل دانشجویان داخل ادامه داد: پس از اجرای موفق این دوره و بررسی نقاط قوت و ضعف آن، این دانشگاه سال آینده میزبان مسابقات ملی مسابقات مهارتی دانشجویی خواهد بود.

دانشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حلقه وصل تربیت نیروی انسانی متخصص با بازار کار مرتبط از سال‌ها قبل قطع یا گسسته شده است، لذا لازم است که استعداد‌های دانشجویان پس از کشف و پرورش صحیح، به بازار کار مرتبط شود و برگزاری مسابقات یادشده در این راستا می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه بوعلی‌سینا در حوزه‌های علوم مهندسی و زیرساخت‌های الکترونیک، عنوان کرد: تجربه این دانشگاه در برگزاری مسابقات و رویداد‌های بزرگ کشوری، سازمان امور دانشجویان را در برگزاری هرچه بهتر مسابقات هوش مصنوعی، رباتیک و بازی‌های الکترونیک دانشجویی کمک خواهد کرد.

حسین رضوان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برنامه مفید وزارت علوم برای کشف و پرورش استعداد‌های جوانان این کشور، بیان داشت: یکی از برنامه‌های دانشگاه بوعلی‌سینا برای ارتقاء مهارت‌ها و هدایت دانشجویان به بازار کار، تأسیس مرکز علمی کاربردی در دانشگاه است که به زودی محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: تعامل دانشگاه با سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت محور کردن علوم و لمس عملی مسائل توسط دانشجویان از برنامه‌های مهم دانشگاه بوعلی‌سینا است.

مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در نشستی با معاونین و مدیران حوزه دانشجویی دانشگاه‌های استان و نیز مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، پیرامون جزئیات برگزاری مسابقات بازی‌های الکترونیک دانشجویی بحث و تبادل نظر کرد.

گفتنی است؛ مسابقات هوش مصنوعی و رباتیک و ورزش‌های الکترونیک دانشجویی از ابتدای سال آینده در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار و مرحله نهایی این مسابقات تابستان سال ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار خواهد شد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *