فروردین ۹, ۱۴۰۳
اختصاص پست های مدیریتی به زنان در آیین‌نامه جدید مدیریت دانشگاهها

اختصاص پست های مدیریتی به زنان در آیین‌نامه جدید مدیریت دانشگاهها

  • بهمن ۳, ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نشست سراسری مشاوران امور زنان و خانواده رؤسای دانشگاه‌های کشور با حضور دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم و دکتر فخرالسادات نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد.

وزیر علوم در این نشست با اشاره به بازنگری آئین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها گفت: جمع بندی دیدگاه‌های مشاوران امور زنان و خانواده در این نشست در بازنگری این آئین نامه استفاده خواهد شد.

وی از مشاوران رؤسای دانشگاه‌ها در امور زنان و خانواده درخواست کرد: در شناسایی بانوان توانمند در میان اعضای هیأت علمی و کارکنان کوشا باشند و افراد واجد شرایط برای مدیریت را به رؤسای دانشگاه‌ها معرفی کنند.

زلفی‌گل با اشاره اینکه همه ساله وزارت علوم اعضای هیئت علمی نمونه کشوری را معرفی و تجلیل می‌کند گفت: برای افزایش سهم زنان در فهرست اعضای هیئت علمی نمونه، حد نصاب امتیازات لازم را برای بانوان به میزان ده درصد کاهش دادیم.

وی افزود: از آنجا که شرط ورود به فرآیند انتخاب استاد نمونه، تقاضای خود عضو هیأت علمی و پر کردن فرم‌های مربوطه است از مشاوران رؤسای دانشگاه‌ها در امور زنان و خانواده خواست بانوان اعضای هیأت علمی را به شرکت در این فرآیند ترغیب کنند.

وزیر علوم با تاکید بر توانمندی بانوان دانشگاهی گفت: انتظار می‌رود بانوان دانشگاهی در جشنواره‌های پژوهشی مانند خوارزمی و فارابی مشارکت بیشتری داشته باشند.

زلفی‌گل اظهار داشت: بخش مهمی از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی را بانوان تشکیل می‌دهند و بررسی مطالبات و مسائل آنان یک ضرورت است لذا انتظار می‌رود با تشکیل فصلی نشست مشاوران رؤسای دانشگاه‌های در امور زنان وخانواده در این حوزه اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

فخرالسادات نصیری نیز در این نشست ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: در هر دستگاهی، نیروی انسانی، غنی‌ترین و والاترین سرمایه سازمان است؛ سرمایه‌های انسانی، مهم‌ترین منابع هر سازمانی محسوب می‌شوند و زنان و مردان در کنار هم بازوان توانمند هر مجموعه را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه دغدغه‌مندی ما اهمیت و نقش چندگانه زنان است، تصریح کرد: ویژگی و صفات زنانه باعث ایفای نقش‌های متفاوت، مادرانه، همسری، حرفه‌ای و تخصصی و در کنار آن فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است که بانوان در آن ید طولایی دارند.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: جوامع سالم، جوامعی هستند که به نقش‌های چندگانه زنان اهمیت بیشتری داده‌اند؛ جامعه سالم، پرتوان و بالنده نیاز است که به حمایت از نقش‌های چندگانه زنانه بپردازد و نگاه برتر و کلان‌تری به توسعه و تحولات امور زنان داشته باشد

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *