فروردین ۹, ۱۴۰۳
پاسخ دانشگاه پیام نور به اعتراض اساتید / قطع همکاری حتمی است

آخرین وضعیت تعیین تکلیف نهایی ۱۲۳ استاد پیمانی مشروط پیام نور

  • بهمن ۲, ۱۴۰۱

ابراهیم تقی زاده در گفتگوها درباره تعیین تکلیف ۱۲۳ نفر از اساتید پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور گفت: ۱۲۳ نفر از اساتید دانشگاه پیمانی مشروط هستند، پیمانی های مشروط، مواردی هستند که هنوز آن شرایطی که آیین نامه ها مقرر کرده بود را کسب نکرده اند و برای همین ابلاغ آن ها به صورت پیمانی مشروط بوده است البته این افراد، دراین قالب چند سال است که با دانشگاه پیام نور همکاری دارند.

وی درباره تعیین تکلیف این افراد افزود: تعیین تکلیف وضعیت این افراد بر می گردد به هیات جذب وزارت علوم که باید وضعیت این افراد را تعیین تکلیف کرده و مراتب را به دانشگاه اعلام کند.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: در حال حاضر (در خصوص افراد مذکور) در انتظار تصمیم نهایی هیات جذب وزارت علوم هستیم تا مراتب به دانشگاه اعلام شود برخی از این افراد شرایط اعمال برقراری حکم را دارند برخی نیز به دلیل عدم انطباق با مقررات فعلی، شرایط اعمال برقراری حکم را ندارند که بایستی هیات مرکزی جذب وزارت علوم درخصوص این افراد تصمیم گیری کرده و به دانشگاه اعلام کند.

وی افزود: دبیرخانه جذب دانشگاه پیام نور نیز مراتب را به هیات مرکزی جذب وزارت علوم اعلام کرده است و درهیات مرکزی جذب وزارت علوم باید تصمیم گیری صورت گیرد که برای چه افرادی امکان برقراری احکام به صورت هیات علمی وجود دارد و برای چه افرادی ممکن است تصمیمات دیگری اتخاد شود.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: یکی از این موارد می تواند تبدیل وضعیت این افراد باشد ولی درعین حال منتظر هستیم از سوی مرکز جذب وزارت علوم اعلام شود.

به گزارش مهر، حدود ۱۲۳ نفر از اساتید پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور بعد از گذشت چند سال از فعالیت در دانشگاه پیام نور هنوز تعیین تکلیف نشده و بلا تکلیف هستند و حتی زمزمه اخراج این افراد هم شنیده می شود، یکی از این اساتید دراین خصوص گفت: اکنون حدود ۱۲ سال است که بلاتکلیف بوده این درحالی است که حداکثر باید ظرف یکسال وضعیت وی مشخص می شد.

وی با بیان اینکه طی این ۱۲ سال دانشگاه با تمدید های حکم ۳ و ۶ ماهه استرس فراوانی به این افراد وارد کرده است ادامه داد: در حال حاضرنیزحکم نداشته و بلاتکلیف هستیم، در حالی که اکثر افراد بالای ۴۰ سال سن داشته و سن استخدامی آنها نیز گذشته است و اکنون با حکم دوسال پیش حقوق دریافت کرده و افزایش حقوقی نیز نداریم.

این مدرس دانشگاه پیام نور ادامه داد: مسئولان دانشگاه اعلام می کنند که هزینه دانشگاه بسیار بالا رفته و قرار است در راستای چابک سازی دانشگاه پیام نور یک هزار نفر از کارمندان و برخی از اعضای پیمانی مشروط دانشگاه را اخراج کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *