فروردین ۹, ۱۴۰۳
آغاز ثبت‌نام وام‌های دانشجویی از ۱۵ بهمن

آغاز ثبت‌نام وام‌های دانشجویی از ۱۵ بهمن

  • بهمن ۱, ۱۴۰۱

گنجی گفت: دانشجویانی که تا ۱۶ آذر برای وام دانشجویی نام نویسی کردند، درصورتی که واجد شرایط بودند همه بدون استثناء وام‌های خود را دریافت کردند، در واقع بیش از ۹۰ درصد وام متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: ۵۵۰ میلیارد تومان وام تحصیلی، شهریه، ضروری و ودیعه مسکن به دانشجویان در نیم سال اول تحصیلی پرداخت شده است.

گنجی اضافه کرد: در نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ۸۹ میلیارد تومان وام تحصیلی به ۴۰ هزار و ۷۱۹ نفر و در نیم سال دوم ۹۱ میلیارد تومان به ۴۱ هزار و ۱۲۲ نفر وام تحصیلی پرداخت شد که امسال این رقم افزایش یافت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه برای پرداخت وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اختصاص یافت، گفت: در نیم سال اول سال تحصیلی امسال، ۵۵۰ میلیارد تومان وام‌های شهریه، تحصیلی، ودیعه مسکن و ضروری پرداخت شد که از این مبلغ ۲۵۱ میلیارد تومان آن وام تحصیلی به ۶۴ هزار و ۴۱۲ نفر دانشجو متقاضی پرداخت شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه هنوز  ۱۰ درصد بودجه صندوق رفاه که قرار بود در آذر ماه پرداخت کند را پرداخت نکرده  به همین دلیل پرداخت وام شهریه تحصیلی را نگه داشتیم تا به محض پرداخت این سازمان به حساب دانشگاه واریز کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین درمورد نام نویسی برای دریافت وام دانشجویی در نیم سال دوم تحصیلی گفت: سعی ما بر این است که اگر ثبت نام دانشجویان دانشگاه‌ها برای ترم جدید تا ۱۵ بهمن  انجام شود، از همان روز نام نویسی درخواست وام را آغاز کنیم.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *