فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
ازمون گروه‌هاي علوم انساني، رياضي و فني و هنر برگزار شد/ميزان تخلفات داوطلبان در ازمون سراسري کاهش يافت

ازمون گروه‌هاي علوم انساني، رياضي و فني و هنر برگزار شد/ميزان تخلفات داوطلبان در ازمون سراسري کاهش يافت

  • دی ۳۰, ۱۴۰۱

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲، در گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی و هنر با حدود ۴۴۰ هزار داوطلب صبح و بعدازظهر جمعه ۳۰ دی ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در جمع خبرنگاران گفت: امروز جمعه ۳۰ دی ماه دومین روز از برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ است و فرایند برگزاری آزمون‌ها در این روز به پایان می‌رسد. آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی‌ و فنی، علوم‌انسانی و هنر در این روز برگزار می‌شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمام اقدامات لازم مثل گرمایش حوزه‌های برگزاری کنکور برای داوطلبان فراهم شده است. سازمان سنجش آموزش کشور با استفاده از امکانات دانشگاه‌های آزاد، دولتی و مدارس سراسر کشور توانسته‌ است آزمون ورودی به دانشگاه‌ها را به خوبی برگزار کند و تمام پاسخ‌نامه‌ها پس از برگزاری آزمون با استفاده از نرم‌افزارهای خاص که در اختیار سازمان سنجش است، کنترل می‌شوند.

دکتر عبدالرسول پور عباس با اشاره به برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری در تیر ماه سال آینده، خاطرنشان کرد: داوطلبان اگر در هر دو نوبت آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها شرکت کنند می توانند شانس خود را در هر دو نوبت امتحان کنند. نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ در نیمه دوم شهریور ماه سال آتی اعلام می‌شود.

در این بازدید دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور داشت و از روند برگزاری آزمون سراسری بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: آزمون سراسری یک رویداد مهم ملی است و برای این موضوع تمام ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در خدمت سازمان سنجش است و با اینکه آزمون سراسری امسال نسبت به آزمون گذشته به جای چهار روز در دو روز برگزار شد و نیاز به تعداد بیشتری حوزه‌ی امتحانی بود کلیه مراکز استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسری کشور با همکاری کامل در کنار سازمان سنجش و در شرایط مطلوب گرمایشی و امکانات رفاهی به داوطلبان خدمات رسانی کرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران بازدید کرد.

در این بازدید دکتر ابراهیم سوزنچی کاشانی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر سید جلال موسوی معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشتند.

رئیس سازمان سنجش در حاشیه این بازدید با بیان اینکه میزان تخلفات در نوبت نخست کنکور ۱۴۰۲ نسبت به گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد: تمام شرایط برای برگزاری یک آزمون امن در نظر گرفته شد و میزان تخلفات داوطلبان نسبت به آزمون گذشته کاهش یافت البته تمام پاسخ‌نامه‌ها پس از برگزاری آزمون با استفاده از نرم‌افزار‌های خاص که در اختیار سازمان سنجش است، کنترل می‌شوند.

 

منبع:سازمان سنجش

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *