اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
تبیین دستاورد‌های علم و فناوری انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر

تبیین دستاورد‌های علم و فناوری انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر

  • دی ۲۹, ۱۴۰۱

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست بررسی برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر وزارت علوم و دانشگاه‌هاکه با حضور سید نظام الدین موسوی رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و معاونان و مشاوران وزیر علوم در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد؛ برخی از برنامه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها برای بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

وزیر علوم استفاده از هنر را برای بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی و به تصویر کشیدن دستاورد‌های این انقلاب مردمی از سویی و برگزاری باشکوه جشن‌های پیروزی انقلاب از سویی دیگر مهم دانست و تاکید کرد از هم اکنون برای استفاده از ظرفیت دانشکده‌های هنر دانشگاه‌ها برنامه ریزی شود.

دکتر زلفی گل گفت: در نمایشگاه‌هایی که در سطح دانشگاه‌ها برگزار می‌شود از آثار ادبی و هنری اساتید دانشگاه‌ها و سایر دانشگاهیان استفاده شود و تجلیل از اساتید و کارکنان پیشکسوت دانشگاه‌ها و بازنشسته‌ها یکی از بخش‌های اصلی برنامه‌ها باشد.

وی ایام الله دهه فجر را فرصت مناسبی برای برقراری مجدد پیوند دانشگاه با دانش آموختگان دانست و گفت: در برنامه‌های دهه فجر از فارغ التحصیلان ده سال اول هر دانشگاه‌ها دعوت شود و در دانشگاه‌هایی که تعداد زیاد است برنامه به شکل دانشکده‌ای برنامه‌ریزی شود.

وزیر علوم مشارکت دانشجویان و بویژه تشکل‌های اسلامی دانشجویی را یک اصل در برنامه‌های دهه فجر دانست و از روسای دانشگاه‌ها خواست از هم اکنون با تشکل‌های دانشجویی اسلامی نشست هماهنگی برگزار کنند.

زلفی‌گل به ظرفیت بالای هیئت‌های مذهبی داخل دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: همانگونه که این هیئت‌ها در برنامه اربعین عملکرد مهمی داشتند می‌توانند به برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر نیز کمک کنند.

وزیر علوم برپایی نمایشگاه دستاورد‌های شاخص و برگزیده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و مقایسه وضعیت کنونی مراکز آموزش عالی از حیث آموزش، پژوهش و … با پیش از انقلاب اسلامی را از برنامه‌هایی دانست که باید در ایام دهه فجر در همه دانشگاه‌ها اجرا شود.

وی افزود: با استفاده از فناوری‌های چند رسانه‌ای در فضای مجازی و پایگاه اطلاع رسانی موسسات آموزش عالی هم امکان برگزاری نمایشگاه دیجتال در این موضوع وجود دارد.

گفتنی است معاونان وزیر علوم و معاونین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این نشست حضور داشتنتد و دیدگاه‌های خودرا در خصوص برنامه‌های وزارت علوم در ایام دهه فجر بیان کردند.

 

منبع:خبربان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *