فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
آینده کشور در آموزش و پرورش ترسیم می‌شود

آینده کشور در آموزش و پرورش ترسیم می‌شود

  • دی ۲۹, ۱۴۰۱

به گزارش گروه اجتماعی، یوسف نوری در جمع فرهنگیان گیلان در سالن غدیر استانداری در رشت معلمان را افسران سپاه پیشرفت دانست و افزود: معلمان با همه نارسا‌هایی که وجود داشته همواره پای کار تعلیم و تربیت هستند درحالی که نظام استکبار خیلی تلاش کرد تا اهداف خود را در نظام آموزشی ایران به کار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش محوری منجر به سواد اسمی می‌شود و پژوهش محور‌ی به سواد مفهومی مرتبط است، گفت: سواد مفهومی منجر به کارآفرینی نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در بخش سوم آموزش‌ها باید به سواد عملکردی برسیم که به آن کارآفرینی گفته می‌شود؛ ضمن اینکه بخش چهارم نیز سواد اجتماعی است و بدان معناست که در راه اعتلای آنچه که در فرهنگ اسلامی است گام برداریم.

وی با بیان اینکه روش تربیتی باید برای زمان آینده باشدتصریح کرد: آینده پژوهی را در دستور کار قرار دهیم و از روش‌های مناسب استفاده کنیم به گونه‌ای که محتوا متنوع باشد و روش تربیتی برای زمان آینده باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت نظام تعلیم و تربیت باید اثر تربیتی داشته باشد و اجرای سند تحول بنیادین با زمان و برنامه درسی با هدف، محتوا روش و ارزشیابی سازگار باشد.

نوری با بیان اینکه آزمون باید مرحله‌ای از یادگیری باشد خاطرنشان کرد:باید نظام تربیتی ما به‌سمتی برود که هم نسل آینده را تربیت کنیم و هم محتوا را برایش شیرین و جذاب کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تعدیل کتب درسی معادل درسی تبدیل به برنامه درسی شود؛ ضمن اینکه برنامه‌های درسی مبتنی بر سند تحول درسی در حال نوشتن است و احیای امور تربیتی در دستور کار قرار دارد.

نوری با اشاره به اینکه بیمه معلمان و رتبه بندی آن‌ها آغاز شده است، اما هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: برخی از امور معلمان معطل مانده بود که هم اینک در حال انجام است و کادر اداری، هنرستان‌ها و خدماتی نیز در مراحل بعدی مد نظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در گذشته بودجه آموزش و پرورش کمتر از امروز بود، اما امسال افزایش خوبی داشته که نشان از رویکرد خوب دولت نسبت به آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش امروز همچنین در سفر به گیلان در چندین برنامه شرکت کرد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *