اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳
تاسیس دانشکده علوم پزشکی تنها با تاییدیه شورای گسترش دانشگاه‌ها امکان پذیر است

تاسیس دانشکده علوم پزشکی تنها با تاییدیه شورای گسترش دانشگاه‌ها امکان پذیر است

  • دی ۲۹, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانش و فناوری ، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: هر درخواستی برای ایجاد رشته یا دانشکده علوم پزشکی ابتدا می‌بایست از سوی دانشگاه‌ها داده شود؛ به این ترتیب درخواست و پیگیری نمایندگان مجلس یا سایر مراجع، صرفا جنبه تسهیل گری و حمایت دارد و اساسا آنچه در شورای گسترش مطرح می‌شود، درخواست اولیه دانشگاه است که ممکن است ناظر به تاسیس رشته یا دانشکده جدید باشد.

باقری فرد ضمن بیان این مطلب گفت: وقتی درخواستی برای تاسیس دانشکده جدید در شورای گسترش طرح و راجع به آن تصمیم گیری می‌شود، لزوما باید فرایند کارشناسی را طی کند و تنها پس از طی این فرایند است که وزارت بهداشت راجع به موضوع در چارچوب مقررات و دستورالعمل‌های لازم الاجرا و با رعایت سند آمایشی تصمیم گیری می‌کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: هر درخواستی خطاب به وزیر یا بنده برای تاسیس دانشکده، داده می‌شود، منحصرا به شورای گسترش که مرجع تشخیص و کارشناسی موضوع است ارجاع می‌شود و ارجاع یک درخواست به معنی رد یا تایید آن نیست.

وی افزود: شورای گسترش وزارت علوم نیز همین کارکرد را دارد و همواره درخواست‌های مردمی یا کارشناسی یا درخواست‌هایی از جانب نمایندگان مجلس راجع به تاسیس دانشکده مطرح است که تاکیدی بر درخواست اولیه دانشگاه بوده و همراه با بررسی درخواست اولیه، توسط اعضای شورا ملاحظه می‌شود.

باقری فرد تصریح کرد: مطابق قانون اساسی نمایندگان مجلس حق دارند در همه مسایل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کنند و دیدگاه یا مطالبه هر یک از ایشان در خصوص تاسیس دانشکده علوم پزشکی کاملا محترم و نشانه توجه آن‌ها به مردم است؛ اما در عین حال شورای گسترش مکلف است در فرایند کارشناسی به وظیفه خود عمل و مبتنی بر نیاز سنجی، امکان سنجی و در چارچوب مقررات تصمیم سازی کند.

 

منبع:خبربان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *