اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
همکاری مشترک اعضای هیات علمی ایران و تاجیکستان در پروژه های علمی

همکاری مشترک اعضای هیات علمی ایران و تاجیکستان در پروژه های علمی

  • دی ۲۸, ۱۴۰۱

طبق گزارشات رسیده، به نقل از وزارت علوم، دکتر وحید حدادی اصل، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و دکتر فرهاد رحیمی رئیس آکادمی علوم جمهوری تاجیکستان امروز سه‌شنبه در محل وزارت علوم دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با حضور زاهدی نظام الدین شمس الدین زاده، سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران برگزار شد؛ دو طرف بر توسعه همکاری های علمی و فناوری تاکید کردند و مقرر شد کمیته همکاری های دو جانبه علمی به زودی تشکیل شود.

دکتر وحید حدادی اصل در این دیدار دین و زبان مشترک و نزدیکی جغرافیایی را از عواملی دانست که می تواند در عمق بخشیدن به همکاری های دو کشور ایران و تاجکیستان موثر باشد و گذشته روابط دو کشور نیز همکاری و دوستی بوده است.

وی با اشاره به اینکه همکاری در زمینه تبادل دانشجو و فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دیدار اخیر رییس سازمان امور دانشجویان ایران و سفیر تاجیکستان تصمیم گیری شده است گفت: تبادل اعضای هیات علمی، همکاری مشترک اعضای هیات علمی در پروژه های علمی و حضور در سمینارهای علمی دو کشور باید تقویت شود.

قائم مقام وزیر علوم ایران از رئیس آکادمی علوم تاجیکستان خواست تا اولویت‌های این کشور برای همکاری‌های علمی با ایران و مزیت‌های علمی خود را به صورت رسمی به طرف ایرانی اعلام کنند تا برای طرح در کمیته مشترک علمی دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر فرهاد رحیمی، رئیس آکادمی علوم تاجیکستان نیز در این دیدار به علاقمندی این کشور برای همکاری با ایران اشاره کرد و گفت: با تبادل دستاوردهای علمی دو کشور می توانیم به توسعه دو کشور بیشتر کمک کنیم.

وی افزود: در سالیان گذشته و در کسوت معاونت وزارت علوم و معارف تاجیکستان از دانشگاهها و مراکز پژوهشی ایران بازدید کرده و به پیشرفت های علمی ایران کاملا آگاه است.

رئیس آکادمی علوم تاجیکستان با استقبال از تاکید قائم مقام وزیر علوم ایران برای توسعه همکاری میان اساتید و پژوهشگران دو کشور گفت: برای حضور اساتید ایرانی در کنفرانس‌های علمی تاجیکستان آمادگی داریم و دعوت می‌کنم در کنفرانس بین المللی شاهنامه که در ماه اکتبر ـ آبان ماه ـ برگزار می شود شرکت کنند.

فرهاد رحیمی پژوهش در خصوص زبان و ادبیات فارسی را از موضوعاتی دانست که می تواند تحکیم بخش همکاری‌های علمی اساتید دو کشور باشد.

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *