اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
جوانی جمعیت جدی‌ترین دغدغه سلامت کشور است

جوانی جمعیت جدی‌ترین دغدغه سلامت کشور است

  • دی ۲۴, ۱۴۰۱

دکتر پناهی گفت: از نظر تولید علم، دانشگاه علوم پزشکی یزد یکی از بازو‌های توانمند در کشور به شمار می‌آید.

طبق گزارشات رسیده، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در جریان سفر به استان یزد، در بازدید از پژوهشکده علوم تولید مثل یزد اظهار کرد: با تولد اولین نوزاد حاصل از تکنیک‌ای وی اف کشور در سال ۶۸ ایران به علم ناباروری دست یافت و درمان زوج‌های نابارور در ایران رونق گرفت.

وی با اشاره به این‌که میانگین نرخ باروری در ایران ۲.۲ و در برخی استان‌ها یک و کمتر از یک است، افزود: در حال حاضر یکی از جدی‌ترین تهدید‌های کشور در حوزه سلامت، موضوع جوانی جمعیت است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به فعالیت‌های این پژوهشکده در راستای رفع نیاز کشور اشاره کرد و گفت: حدود چهار میلیون زوج نابارور در کشور حضور دارند و پژوهشکده طب تولید مثل یکی از امید‌های وزارت بهداشت در درمان مسائل و مشکلات ناباروری محسوب می‌شود.

دکتر پناهی با اشاره به فعالیت دو پژوهشکده و شش مرکز تحقیقات در این پژوهشکده افزود: از نظر تولید علم، دانشگاه علوم پزشکی یزد یکی از بازو‌های توانمند در کشور به شمار می‌آید و پژوهشکده علوم تولید مثل می‌تواند در این حوزه کمک کنند.

وی بر کاربردی کردن علوم پایه تاکید کرد و گفت: پژوهشکده طب تولید مثل یک پژوهشکده کاملا کاربردی است که اموزش دکتری علوم پایه و رشته‌های بالینی را به صورت فوق تخصصی به صورت همزمان اموزش می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اجزا و قسمت‌های مختلف این پژوهشکده از نظر علمی پر محتوا است، اما ساختمان قدیمی این مرکز شاید در شان علم، مجموعه تحقیقات و درمان نباشد و یکی از وظایف حکمران و دولتمردان حوزه سلامت بررسی مشکلات این حوزه است.

دکتر پناهی در پایان از حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در اخذ مجوز‌های این مرکز در جهت ارتقاء پژوهشکده به پژوهشگاه طب تولید مثل و تکمیل ساختمان جدید پژوهشکده علوم تولید مثل خبر داد.

 

منبع:خبربان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *