فروردین ۲۸, ۱۴۰۳
تلاش برای افزایش حقوق کارکنان دانشگاه‌ها/ایجاد صندوق‌هایی برای تغییر مدل ارائه خدمات به دانشجویان

تلاش برای افزایش حقوق کارکنان دانشگاه‌ها/ایجاد صندوق‌هایی برای تغییر مدل ارائه خدمات به دانشجویان

  • دی ۲۴, ۱۴۰۱

علی خطیبی معاون مالی اداری وزارت علوم در گفت‌وگو ها گفت: ما با توجه به اینکه افزایش حقوق اعضای هیات علمی را براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و مصوبه شورای حقوق و دستمزد انجام دادیم به موازات آن پیگیری افزایش حقوق کارکنان وزارت علوم و دانشگا‌ها به عبارت دیگر «یاوران علمی» را در دستور کار داریم.

وی افزود: حقوق کارکنان دولت یک میلیون تومان افزایش یافت و براساس آن حقوق کارکنان وزارت علوم هم افزایش داشت، اما به غیر از این میزان در حال پیگیری افزایش حقوق کارکنان غیر از هیات  علمی دانشگاه‌ها در فوق العاده شغل هستیم.

معاون مالی اداری وزارت علوم گفت: با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداره استخدامی و شورای حقوق و دستمزد مکاتباتی صورت پذیرفته و چندین نوبت جلسه نیز در این زمینه برگزار شده است و امیدواریم بتوانیم افزایش حقوق کارمندان وزارت علوم و دانشگاه‌ها را داشته باشیم.

خطیبی افزود: افزایش حقوق کارکنان وزارت علوم منوط برموافقت شورای حقوق و دستمزد است که با پیگیری‌های وزارت علوم، امیدواریم که این موافقت صورت پذیرد.

معاون مالی اداری با اشاره به بودجه‌ها و تخصیص آن به وزارت علوم، گفت: امسال که ۳ ماهه آخر سال را طی می‌کنیم، دانشگاه‌ها واقعا در بحث هزینه‌های رفاهی یعنی مباحث مرتبط با تغذیه دانشجویی و هزینه‌های خوابگاه خیلی تحت فشار هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعملی که رئیس جهمور صادر کردند مبنی بر اینکه سال آینده مدل‌های جدید بودجه‌ای طراحی و صندوق‌هایی برای تغییر مدل ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان و دانشگاهیان ایجاد شود و از مدل سنتی سالیان قبل خارج شویم، بتوانیم به تامین هزینه ها در دانشگاه‌ها کمک کنیم.

 

منبع:خبربان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *