فروردین ۹, ۱۴۰۳
۳۵ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می دهند

۳۵ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می دهند

  • دی ۲۱, ۱۴۰۱

طبق گزارشات رسیده به نقل از وزارت علوم، دکتر علی خطیبی، در آئین گرامی‌داشت روز زن و مقام مادر که در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، امروز (چهارشنبه)، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده و جمعی از بانوان ستادی این وزارت در سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت و سراسر نور، معنویت و معرفت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اتفاقات بسیار مبارکی در حوزه تکریم و کرامت بانوان رخ داده است.

وی افزود: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی حرف‌های جدیدی از جمهوری اسلامی به جهان مخابره شد که یکی از آنان در حوزه کرامت مقام زن بود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران، زن با حفظ کرامت و شأنیت خود سخت‌ترین کارهایی که در جامعه وجود دارد را به عهده می‌گیرد.

وی با بیان اینکه زنان جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌اند، افزود: موفقیت‌های علمی بانوان کشورمان بی‌نظیر است و قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. این موفقیت‌ها همچنین قابل مقایسه با بسیاری از کشورهایی که ادعا در حوزه حقوق زنان دارند نیز نیست.

خطیبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۳۵ درصد اعضای هیئت علمی و همچنین ۵۵ درصد دانشجویان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: شرایط تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی بیش از گذشته برای بانوان فراهم شده و این امر با حفظ کرامت زن میسر شده است.

وی افزود: در زمینه مقام زن از دنیا طلبکاریم که مایه افتخار جمهوری اسلامی است؛ البته کاستی‌هایی هم وجود دارد که باید جبران شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به اینکه در حوزه ستادی این وزارت، بیش از نیمی از یاوران علمی را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: در بحث حمایت از سیاست‌های ابلاغی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است و در این راستا تا جایی که قانون به ما اجازه دهد و سبب اختلال در فعالیت‌ها نشود، اهتمام ویژه داریم.

خطیبی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه وقتی صحبت از مقام زن می‌شود، در کنار آن نقش مادرانه نیز مطرح می‌شود، خطاب به بانوان ستادی وزارت علوم درخواست کرد که همان روحیه مادرانه و دلسوزانه‌ای که نسبت به فرزندان دارید را در کار و حوزه مسئولیت خود نیز به کار گیرید.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *