فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
هفده برنامه سالیانه در حوزه ایثارگران به دانشگاه ها ابلاغ شد

هفده برنامه سالیانه در حوزه ایثارگران به دانشگاه ها ابلاغ شد

  • دی ۱۹, ۱۴۰۱

 طبق گزارشات رسیده به نقل از وزارت علوم، منوچهر رشادی مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها گفت: حدود ۴۰ سال از دفاع مقدس گذشته است و برخی از نسل جوان آشنایی کمی با این رویداد تاریخی دارند و انعکاس واقعیت‌های آن دوران و تبیین فداکاری رزمندگان و مردم برای دانشجویان یک ضرورت است.

مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران گفت: ۱۰ مناسبت برای تبیین موضوعات دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته شده و از رؤسای دانشگاه‌ها درخواست دارم برای یک سال آینده و برای اجرای برنامه در موعد مقرر برنامه‌ریزی کرده و اعتبارات و امکانات را فراهم کنند.

وی از تدوین هفده برنامه سالیانه در حوزه ایثارگران و ابلاغ آن به دانشگاه‌ها خبرداد و از رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خواستار توجه ویژه به اجرایی شدن این برنامه‌ها شد.

رشادی اظهار داشت: از فعالیت این دولت مشخص است که برای جامعه ایثارگری اهمیت قائل است، برای این قشر کار می‌کند و قوانین مغفول مانده ایثارگران در این دولت فعال شده است، وزارت علوم تاکنون بیش از ۵۲۰۰ نفر تبدیل وضعیت داشته است و از وزیر علوم تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: در بحث تبدیل وضعیت بخش کارمندی ایثارگران، بهترین کارنامه را داریم اما در بخش‌های دیگر مانند تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی ایثارگران و احتساب پایه‌های سنواتی و سایر موارد نیاز به همراهی و همدلی بیشتر است.

مشاور وزیر در امور ایثارگران در خصوص برنامه‌های این حوزه گفت: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعد دو راهبرد اصلی است

وی افزود: امیدوارم با ایجاد شورای ایثارگران به دبیری مشاور امور ایثارگران و عضویت وی در شورای فرهنگی و مناسبت‌ها برنامه‌های مرتبط با ایثارگران با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

رشادی خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها تاکید کرد: نگذاریم این فرهنگ ارزشمند و دستاوردهای آن همانند ایثار، مدیریت جهادی، وطن دوستی و غیرتمندی، عزتمندی، احساس افتخار و اعتماد به نفس ملی و خود باوری و… شامل مرور زمان شود.

مشاور وزیر در امور ایثارگران افزود: فاصله زمانی ما از پایان دفاع مقدس از نظر زمانی به اندازه فاصله خود دفاع مقدس از جنگ جهانی دوم است و ما آن‌را خیلی بعید و دور از ذهن تصور می‌کنیم و بیان مجدد رخدادهای دوران دفاع مقدس برای دانشجویان که این دوران را از نزدیک تجربه نکرده‌اند یک ضرورت است.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *