فروردین ۹, ۱۴۰۳
ادغام دانشگاه پیام نور مطرح نیست/دانشگاه مأموریت خود راحفظ می کند

ادغام دانشگاه پیام نور مطرح نیست/دانشگاه مأموریت خود راحفظ می کند

  • دی ۱۷, ۱۴۰۱

ابراهیم تقی زاده در گفتگو  درباره ابلاغیه نهاد ریاست جمهوری به وزارت علوم در خصوص بازتعریف و ساماندهی دانشگاه پیام نور در دانشگاه‌های دولتی مراکز استان‌ها گفت: یکی از دغدغه‌هایی که از چند سال پیش وجود داشته این است که این دانشگاه در یک برهه‌ای یک میلیون و ۱۲۰ هزار دانشجو پذیرش کرد اما در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که البته امسال با رشد جمعیت دانشجویی مواجه بودیم و نسبت به سال گذشته، ۶ درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که تعدادی از اعضای هیأت علمی و کارکنان در حال بازنشسته شدن هستند.‌همچنین آمایش رشته‌ها و اعضای هیأت علمی نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌هایی که وجود دارد، محدودیت‌های مالی دانشگاه است به محض اینکه دانشگاه در خواست ترمیم بودجه می‌کند، برای اینکه یک برنامه ریزی برای ترمیم بودجه دانشگاه صورت گیرد، اساساً صورت مسئله به شکل دیگری مطرح می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: از این جهت موضوع ادغام دانشگاه پیام نور مطرح می‌شود، موضوعات مربوط به ادغام و تجمیع دانشگاه پیام نور موضوعی است که باید در وزارت علوم بررسی شود. البته با توجه به مأموریت دانشگاه پیام نور این موضوع موضوعی نیست که به راحتی جمع بندی و به مرحله کارشناسی برسد.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: در واقع فکر نمی‌کنم هیچ دیدگاهی مبنی بر ادغام دانشگاه وجود داشته باشد، موضوعی که در نامه رئیس جمهور مطرح شده باز تعریف و ساماندهی دانشگاه پیام نور است و باز تعریف و ساماندهی به معنی ادغام نیست، دانشگاه پیام نور رسالت و مأموریت خود را حفظ خواهد کرد.

وی ادامه داد: حال اینکه این مأموریت به چه کیفیتی باشد، دیدگاه‌ها و طرح‌های متفاوتی ممکن است مطرح شود در این خصوص ممکن است از طرف دولت، مجلس شورای اسلامی، وزارت علوم و خود دانشگاه پیشنهاداتی مطرح شود.

تقی زاده افزود: بدیهی است هرگونه پیشنهاد نهایی می‌بایست دوباره در هیأت امنای دانشگاه پیام نور و شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود بنابراین موضوعی مبنی بر ادغام موضوعی است که از نظر خانواده دانشگاه پیام نور منتفی است. آنچه مطرح است ساماندهی دانشگاه و استفاده بهتر از ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور است.

به گزارش مهر، براساس ابلاغیه اخیر ریاست جمهوری به وزارت علوم، مراکز علمی کاربردی باید به عنوان واحدهای دانشگاه فنی حرفه‌ای و واحدهای پیام نور در دانشگاه‌های دولتی مرکز استان بازتعریف و ساماندهی شوند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *