فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
افزایش دانشجویان نشان از منزلت علمی و مقبولیت اجتماعی دانشگاه دارد

افزایش دانشجویان نشان از منزلت علمی و مقبولیت اجتماعی دانشگاه دارد

  • دی ۱۳, ۱۴۰۱

روز گذشته بیست‌و‌دومین اجلاس شورای دانشگاه آزاد به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد. در این نشست دوروزه که به میزبانی دانشگاه آزاد واحد یزد برگزار شده قرار است سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و… با حضور معاونان، روسای دانشگاه آزاد مراکز استان‌ها، مدیران‌ کل و دیگر اعضا مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد.
لازم به ذکر است، دکتر طهرانچی پیش از شرکت در شورای دانشگاه آزاد ، با حضور در مزار شهدای گمنام واحد یزد، ضمن تجدید‌میثاق با آرمان‌های شهدای دفاع مقدس، به ۸ شهید گمنام آرمیده در این واحد دانشگاهی ادای احترام کرد.

 پیام دکتر ولایتی به بیست‌ودومین اجلاس شورای دانشگاه آزاد اسلامی
دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات‌موسس و هیات‌امنای دانشگاه آزاد نیز پیامی را به این دوره از شورای دانشگاه آزاد اسلامی صادر کرد. در متن این پیام آمده است: «اینجانب امیدوار بودم تا در این نشست صمیمی و اثربخش شما عزیزان که در دارالعباده یزد تشکیل شده است، شرکت کرده و از نزدیک از خدمات و زحمات شما تقدیر نمایم. اینک که توفیق یار نشد، نکاتی را به اختصار به حضورتان اعلام می‌دارم.
۱-خدای بزرگ را شاکریم که در دوران سخت بیماری کرونا به مدیران و دست‌اندرکاران دانشگاه آزاد توفیق داد تا خدمات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و پزشکی قابل‌تقدیری را به دانشجویان عزیز و مردم شریف ایران ارائه دهند. براساس گزارش مستندی که دبیرخانه هیات‌موسس با مشارکت و مساعدت شما گرامیان تهیه کرده است برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌های داخلی و خارجی از امتیازات و دستاوردهای ماندگاری برخوردار بوده است و برگ زرینی به تاریخ پرفراز و نشیب آموزش عالی کشور افزوده است. این موفقیت در افزایش تعداد دانشجویان ورودی دانشگاه در سال‌های اخیر متجلی شده است و نشان از ارتقای جایگاه و منزلت علمی و افزایش مقبولیت اجتماعی دانشگاه دارد.
۲-حوادث تلخ اخیر که در جامعه رخ داد، از یک سو نشانگر توطئه شوم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای شکست انقلاب اسلامی و تجزیه کشور عزیز ایران است و از سوی دیگر نمایانگر موفقیت سیاست‌های کلان کشور در قطع وابستگی به غرب و چرخش استقلال‌‌گرایانه به شرق و تقویت هویت ملی می‌باشد که نظام سلطه و ازناب و طرفداران حقیر آنها در منطقه، این پیروزی‌ها و دستاوردهای آن را برنمی‌تابند و به شیوه‌های مختلف درصدد جلوگیری از رشد و بالندگی انقلاب اسلامی می‌باشند. تمام دانشجویان عزیز به‌مثابه فرزندان ما هستند. ارائه خدمات مطلوب آموزشی و تربیتی به این عزیزان، نیازمند مشارکت موثر و خستگی‌ناپذیر تمام استادان محترم و مسئولیت‌پذیری فزون‌تر آنها در ایفای رسالت خطیر فرهنگی و تربیتی می‌باشد تا با کسب شایستگی‌ها و توانمندی‌های علمی، پژوهشی، فناورانه و تربیتی بتوانند از ظرفیت تمام دروس برای جذب شوق‌انگیز دانشجویان و تقویت هویت اسلامی- ایرانی ایشان استفاده نمایند.
۳ –مقام‌معظم‌رهبری با ابلاغ مأموریت سترگ مدیریت دانشگاه در سه زمینه ارتقای علمی، صیانت از کیان دانشگاه و گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی، مسئولیت خطیری را متوجه آنان کرده‌اند. حضور فعال و اثربخش مدیران و استادان گرانقدر دانشگاه در عرصه‌های علمی و پژوهشی و رفع کاستی‌های احتمالی، استمرار جهاد علمی تا دستیابی به قله‌های رفیع علم و فناوری، اجرای کامل و دقیق سند تحول و تعالی دانشگاه، تقویت روحیه و مدیریت جهادی در تمام حوزه‌های دانشگاه، مدیریت بهینه منابع و مصارف مالی، رصد و پاسخگویی به تحولات محیطی در صحنه داخلی و بین‌المللی، حاکمیت رویکرد فرهنگی – تربیتی از دوره پیش از دبستان مدارس سما تا عالی‌ترین مدارج علمی و تحصیلات تکمیلی دانشگاهی، انتظاری است که اینجانب از یکایک اعضای محترم خانواده بزرگ دانشگاه آزاد برای لبیک‌گویی به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی دارم.
در پایان مجددا از خدمات و زحمات صادقانه شما عزیزان صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم با استعانت از الطاف الهی، زمینه دستیابی به اهداف متعالی و انسان‌ساز انقلاب اسلامی بیش از پیش فراهم ‌آید.»

 

منبع:فرهیختگان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *