فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
پیوست فرهنگی خوابگاه‌های متاهلی به مجلس ارائه شده است/ حمایت عاطفی از دانشجویان توسط مراکز سلامت

پیوست فرهنگی خوابگاه‌های متاهلی به مجلس ارائه شده است/ حمایت عاطفی از دانشجویان توسط مراکز سلامت

  • دی ۱۲, ۱۴۰۱

عبدالحسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره رصد و پیگیری میزان سلامت زندگی افرادی که ازدواج دانشجویی کرده‌اند، اظهار کرد: این موضوع جزو وظایف مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه‌ها ذیل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. به این صورت که آنها باید مشاوره‌های پس از ازدواج رایگان به این افراد ارائه دهند.

انتصاب رئیس ستاد ازدواج دانشگاهیان ۴۸ روز پس از ابلاغ سند

وی با تاکید بر اینکه قاعدتا نباید زوجین دانشجو از لحاظ عاطفی به حال خود رها شوند، یادآور شد: این امر بر عهده معاونت‌های دانشجویی و به صورت مشخص مراکز مشاوره دانشگاه‌ها است.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  تصریح کرد: بر اساس قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» نهادهای مختلف، وظایفی بر عهده دارند. در این راستا وظایفی نیز بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار داده است و تقسیم کار درون سازمانی نیز شکل گرفته است. هدایت و سازمان دهی این مجموعه وظایف نیز با موسسه تحقیقات جمعیت کشور است.

وی با اشاره به وظایف معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیان کرد: ترویج و ترغیب جوانان(دانشجویان) به ازدواج کردن و تهیه پیوست فرهنگی برای تاسیس و گسترش خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها از جمله این وظایف است. می‌توان ادعا کرد معاونت فرهنگی این ۲ وظیفه را انجام داده و فعالیت‌های خود را در این حوزه پیش می‌برد.

کلانتری اضافه کرد: در حال حاضر چارچوب تهیه پیوست فرهنگی خوابگاه‌های متاهلی تهیه شده و حدود ۳ ماه پیش به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است و به تایید کمیته فرهنگی این شورا رسیده است. بنابراین بعد از گذشت مراحل مربوط، این پیوست به همراه گزارش‌های لازم، تحویل مجلس شورای اسلامی شده است.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در پایان خاطرنشان کرد: معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها با برگزاری جشن‌های ازدواج دانشجویی به صورت مرتب با تبلیغ ازدواج آسان در دانشگاه‌ها سعی می‌کنند جوانان را برای این امر ترغیب کنند.

 

منبع:خبربان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *