اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
دلیل خالی ماندن صندلی‌های وزارت علوم چیست؟

دلیل خالی ماندن صندلی‌های وزارت علوم چیست؟

  • دی ۱۲, ۱۴۰۱

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای زنده نگهداشتن دانشگاه‌ها و حفظ پویایی دانش در کشور، ضروری است دانشگاه‌ها و خصوصا دانشگاه‌های کوچک، تلاش بیشتری برای بهینه‌سازی آموزش اثربخش، جامعه‌پسند و مورد نیاز صنعت داشته باشند.

دکتر رحیم پیغان، در خصوص اخبار اخیر منتشر شده در ارتباط با خالی ماندن صندلی دانشگاه‌های وزارت علوم، اظهار کرد: اخیرا خبری مبنی بر خالی ماندن تعدادی از ظرفیت‌ها یا صندلی‌های دانشگاه‌ها منتشر شده است که به نظر بنده این خبر از دو جهت قابل توجه است.

وی ادامه داد:  اول اینکه می‌تواند نشانگر کاهش تقاضا به دلیل کاهش جمعیت جوان کشور باشد که یک هشدار برای ترغیب احیای نسل با مهیاسازی زمینه برای ازدواج و فرزندآوری برای جوانان کشورمان است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به دومین دلیل کاهش استقبال از دانشگاه‌ها، گفت: نکته دومی که می‌توان برداشت کرد این است که این تغییر می‌تواند نشانگر کاهش رغبت جامعه به برخی رشته‌های تحصیلی و برخی دانشگاه‌های با کیفیت پایین‌تر باشد که این مورد، ضرورت تحول در آموزش عالی برای به روز رسانی سیستم‌های آموزشی، ایجاد رشته‌های با اثربخشی بیشتر در پیشرفت و رفاه جامعه و به طور خلاصه افزایش آموزش‌های مهارتی و اشتغال‌آفرین را نشان می‌دهد.

پیغان تاکید کرد:  به هر حال برای زنده نگهداشتن دانشگاه‌ها و حفظ پویایی دانش در کشور، ضروری است دانشگاه‌ها و خصوصا دانشگاه‌های کوچک، تلاش بیشتری برای بهینه‌سازی آموزش اثربخش، جامعه پسند و مورد نیاز صنعت داشته باشند.

 

منبع:خبربان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *