فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
ارتقای رتبه اساتید منطبق بر آیین‌نامه ترفیع وزارت علوم است/مهم‌ترین اولویت دانشگاه پیام‌نور

ارتقای رتبه اساتید منطبق بر آیین‌نامه ترفیع وزارت علوم است/مهم‌ترین اولویت دانشگاه پیام‌نور

  • دی ۱۲, ۱۴۰۱

رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه اساتید دانشگاه پیام نور با نظام ساده ارتقاء نمی‌یابند، افزود: ارتقای رتبه اساتید دانشگاه پیام نور همانند دیگر دانشگاه‌ها منطبق بر آیین‌نامه ترفیع وزارت علوم است و با وجود حجم کاری بالا، اساتید این دانشگاه همواره اهتمام ویژه‌ای برای ارتقاء به مراتب بالاتر داشته‌اند.

طبق گزارشات، دکتر ابراهیم تقی‌زاده در مراسم نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران، فناوران و کارآفرینان منتخب این دانشگاه که امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، با اشاره به نظام آموزشی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: شیوه آموزشی در دانشگاه پیام نور به گونه‌ای است که اساتید در طول ترم تحصیلی برای تکمیل موظفی خود به صورت تمام وقت در اختیار دانشگاه هستند.
وی ارتقای نظام رتبه‌بندی بین‌المللی در دنیا را مهم‌ترین اولویت دانشگاه پیام نور دانست و اظهار کرد: با توجه به جایگاه و ویژگی‌های منحصر به فرد دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور در ارائه خدمات آموزشی و برگزاری آزمون‌های الکترونیکی، انتظار داریم که پشتیبانی لازم برای جذب دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه صورت گیرد.
وی با اشاره به آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های عملی پیشرفته و مجهز دانشگاه پیام نور، گفت: بسیاری از آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور در استان‌ها نسبت به آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های مادر در آن استان، از تجهیزات پیشرفته‌تری برای تحقیق و پژوهش محققان برخوردار است.
رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به ویژگی‌های مهم این دانشگاه، گفت: دانشگاه پیام نور مورد اقبال مردم در اقصی نقاط کشور و دارای ظرفیت‌های ویژه است که باعث شده بسیاری از دانشجویان این دانشگاه را برای تحصیل برگزینند که این مسئله رسالت و مسئولیت اجتماعی ما را سنگین‌تر می‌کند.
دکتر تقی‌زاده میزان شهریه دانشگاه پیام نور را نسبت به دیگر دانشگاه‌ها بسیار پایین و مناسب برای خانواده‌های کم بضاعت عنوان کرد و گفت: دانشگاه پیام نور به جای افزایش شهریه به دنبال کسب درآمدهای اختصاصی است تا ضمن پایدارسازی منابع و خوداتکایی، شرایط تحصیل را برای تمامی جوانان جویای علم این مرز و بوم حتی در نقاط کم برخوردار فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه امسال ۶۵ هزار دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور پذیرش شده‌اند، گفت: وظیفه ما ایجاد انگیزه، امید، نشاط و فراهم‌سازی بسترهای ادامه تحصیل جوانانی است که آینده‌ساز میهن اسلامی هستند و در این مسیر نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولان برای ارتقاء و اعتلای بیشتر دانشگاه‌ها و کشور هستیم.

 

منبع:خبربان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *