اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
برنامه داشتن وزارت علوم برای توسعه فضای ورزشی دانشجویان دختر

برنامه داشتن وزارت علوم برای توسعه فضای ورزشی دانشجویان دختر

  • دی ۱۱, ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،ابراهیم علی‌دوست روز شنبه در حاشیه بازدید از اماکن ورزشی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: در راستای توسعه فعالیت های ورزشی، هم اینک سرانه فضاهای ورزشی دانشگاه‌ها با احتساب اماکن روباز به بیش از ۲ مترمربع رسیده است و در شرایطی که بیش از ۶۰ درصد جمعیت دانشجویی، دختران هستند، امکان استفاده از اماکن ورزشی برای دختران به نسبت مساوی با پسران فراهم نیست.

وی با اشاره به اقدامات پیش روی این سازمان گفت: برای جبران این وضعیت، نخستین هدف‌گذاری ما توسعه اماکن ورزشی ویژه دختران در فضای دانشگاه های کشور است و در گام دوم ساخت فضاهای ورزشی در مجاورت خوابگاههای دانشجویی مد نظر است که با استقبال دانشجویان روبه رو شده است.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های سازمان در راستای توسعه فضاهای ورزشی، تغییر کاربری اماکن بدون استفاده دانشگاهها به فضای ورزشی است که در صورت اقدام، اداره تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان تجهیز و حمایت های لازم را انجام می دهد.

ابراهیم علی دوست گفت: همچنین به منظور تنوع بخشی به رویدادهای ورزشی، برگزاری المپیاد ورزشی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است چنانکه تابستان امسال چهار المپیاد ورزشی دانشجویی در کشور برگزار شد.

همزمان با سفر مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان به سبزوار زمین تنیس خاکی دانشگاه حکیم سبزواری با گستره هزارو ۳۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

همچنین هیات ورزش های دانشگاهی شهرستان سبزوار با حضور مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و دبیرکل فدراسیون ورزش های دانشگاهی آغاز به کار کرد.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع:خبربان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *