اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
رسیدگی به معیشت رزیدنت‌ها و تسهیل شرایط تحصیل دانشجویان علوم پزشکی در دستورکار وزارت بهداشت

رسیدگی به معیشت رزیدنت‌ها و تسهیل شرایط تحصیل دانشجویان علوم پزشکی در دستورکار وزارت بهداشت

  • دی ۱۰, ۱۴۰۱

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح بومی گزینی برای تکمیل ظرفیت رشته‌های تخصصی دستیاری از افزایش حقوق ۸۰ درصدی رزیدنت ها طی یک سال اخیر خبر داد و افزود: رسیدگی به وضعیت معیشتی دستیاران و رزیدنت‌ها و تسهیل شرایط تحصیل برای دانشجویان رشته های علوم پزشکی در دستور کار است.

دکتر امیر پاشا طباییان در گفت و گوی تلفنی با برنامه مثبت در زمینه بحث مهاجرت پزشکان بیان کرد: طی یک سال اخیر میزان مهاجرت پزشکان کمرنگ شده است.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت در  ادامه اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای سیاست‌های مناسب در دولت جدید و اصلاح فرایندهای قبل، سطح امید در پزشکان افزایش پیدا کرده است که از مهم ترین اقدامات در این راستا می‌توان به برداشتن سقف پرداخت به پزشکان، اصلاح پلکانی پرداخت ها، کاهش فاصله ضریب k در بخش دولتی و خصوصی اشاره کرد.

دکتر طباییان با بیان این مطلب که در آزمون دستیاری تخصصی امسال، حدود ۴۰۰۰ نفر پذیرش شدند، افزود: این موضوع که در طول تاریخ وزارت بهداشت بی سابقه بوده، نشان دهنده افزایش علاقه و انگیزه پزشکان برای ادامه تحصیل و اشتغال در ایران است.

وی گفت: معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری معاونت درمان، اصلاح نظام پرداخت و اصلاح تعرفه‌ها برای رشته های کم اقبال را پیگیری می‌کند.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر تقویت سطح امید در سطح جامعه، تصریح کرد: تمام تلاش ما در معاونت آموزشی، اجرای سیاست‌های مناسب در راستای حل مشکلات پزشکان و افزایش سطح رضایت‌مندی آنها است.

 

منبع:خبربان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *