فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
جهان شهر قم باید دانشگاهی در تراز بین المللی داشته باشد

جهان شهر قم باید دانشگاهی در تراز بین المللی داشته باشد

  • دی ۱۰, ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد شریفی چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه قم اظهار داشت: قم شهر بین الملل اسلامی است و هم اکنون در حوزه علمیه قم ده‌ها ملیت در این مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه قم، ابراز داشت: جهان شهر قم؛ باید دانشگاهی در تراز بین المللی داشته باشد که در این راستا نیازمند حرکت جهادی هستیم تا گام‌های بلندتری برداشته شود.

وی‌گفت: برای رسیدن به دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی و اسلام پسند، باید تلاش کرد و قم در حوزه علم ظرفیت‌های مطلقی دارد و مزیت‌های فراوانی در قم به لحاظ حضور اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی وجود دارد.

حجت‌الاسلام شریفی ابراز داشت: در حوزه‌های علوم شناختی و هوش مصنوعی ظرفیت‌های خوبی در قم وجود دارد که انتظار از دانشگاه قم این است که به ابعاد مختلف این عرصه‌ها بپردازد.

رئیس دانشگاه قم، افزود: در حوزه الهیات و اخلاق کاربردی دانشگاه قم مزیت‌های دارد و رهبر معظم انقلاب فرمودند که غربی‌ها حتی به فلسفه فوتبال هم پرداختند، اما ما همچنان نسبت به این موضوعات بی توجه هستیم که امید است در این دوره قدم‌های خوبی برداریم.

وی عنوان داشت: کمیته تحولی در خصوص دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها فعال شده است تا متناسب با نیازهای فعلی دانشگاه به روز رسانی لازم صورت گیرد.

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *