اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
پارک علم‌وفناوری دارویی در پژوهشگاه شیمی راه اندازی می شود

پارک علم‌وفناوری دارویی در پژوهشگاه شیمی راه اندازی می شود

  • دی ۱۰, ۱۴۰۱

طبق گزارشات به نقل از وزارت علوم، در راستای همکاری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری دارویی، معاونان این دو وزارت از پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران بازدید کردند.

دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی گفت: در تولید علم رتبه خوبی داریم و باید بتوانیم از علم برای تولید ثروت و کارآفرینی استفاده کنیم.

وی افزود: در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری باید به دنبال تربیت کارآفرین باشیم تا بتوانیم زمینه‌های اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم کنیم.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ پژوهشگاه ملی داریم، اظهار کرد: انتظار می‌رود مراکز کارآفرینی و نوآوری و پارک‌های علم و فناوری در پژوهشگاه‌ها ایجاد شود.

خیرالدین ادامه داد: پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند اولین پژوهشگاهی باشد که مجوز پارک علم و فناوری را اخذ کند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تصریح کرد: ایجاد پارک علم و فناوری دارویی می‌تواند بسیاری از نیازهای حوزه سلامت را برآورده کند.

دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در حاشیه این بازدید گفت: در وزارت بهداشت به دنبال فرصتی برای تامین مواد اولیه ترکیبات دارویی و سایر مواد مورد نیاز از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

پناهی افزود: وزارت بهداشت آمادگی دارد با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در حوزه سلامت همکاری متقابل و مؤثری داشته باشد.

وی بیان کرد: فناوری و فرآوری‌های جدید باید در راستای نیازهای وزارت بهداشت بوده و آمادگی داریم در حوزه سلامت محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را خریداری کنیم.

پناهی با اشاره به اینکه در تحقیق و توسعه، مالکیت فکری نقش تعیین کننده‌ای دارد، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت آمادگی دارد مجوزهای مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان را صادر کند و در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: مراکز علمی و فناوری باید در دانش‌هایی که ثروت آفرین است، پیشرو باشند و صرفا به مقالات و مرجعیت علمی اکتفا نکنیم.

پناهی خاطرنشان کرد: هزینه دارو در حوزه سلامت نزدیک به ۶۰ درصد هزینه‌ها را شامل می‌شود که با همکاری حوزه‌های فناوری و نوآوری می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد.

در این بازدید، امکانات و توانمندی‌های پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری دارویی مورد بررسی میدانی قرار گرفت.

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *