فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
برنامه وزارت علوم برای بهبود عملکرد دانشجویان در امتحانات

برنامه وزارت علوم برای بهبود عملکرد دانشجویان در امتحانات

  • دی ۱۰, ۱۴۰۱

دکتر ابراهیم نعیمی با اشاره به ابلاغ طرح «خدا قوت» در ایام امتحانات دانشجویان در نیمسال جاری گفت: با توجه به نزدیک شدن امتحانات پایان ترم نیمسال جاری، طرح «خدا قوت» به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح یک طرح مختصر و ساختار یافته برای بهبود کارآمدی تحصیلی دانشجویان است و از اهداف این طرح می‌توان به آگاه سازی دانشجویان جهت چگونگی آماده سازی خود برای امتحانات، افزایش اطلاعات و توانمندی دانشجویان جهت مدیریت زمان و انتخاب راهکارهای بهینه برای مقابله با اهمال کاری، تشویق دانشجویان جهت تعیین اهداف و به کارگیری روش‌های مطالعه صحیح جهت بهبود عملکرد در امتحانات و آماده سازی دانشجویان در خصوص کسب مهارت‌های تحصیلی و نقش آنها در بهبود عملکرد تحصیلی و حساس سازی جامعه دانشگاهی نسبت به فراهم ساختن شرایط لازم در ایام امتحانات برای دانشجویان اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی از دوره‌هایی که تحت عنوان طرح مذکور توسط مراکز مشاوره دانشگاه‌ها برای دانشجویان برگزار می‌شود، دوره «مدیریت استرس» است که برای کاهش اضطراب دانشجویان در ایام امتحانات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دوره آموزشی دیگر که در قالب این طرح برگزار می‌شود، نحوه استفاده از حافظه، طبقه بندی اطلاعات و یادگیری بهتر برای شرکت مطلوب در امتحانات است در واقع در این دوره آگاه سازی دانشجویان جهت چگونگی آماده سازی خود برای امتحانات آموزش داده می‌شود.

وی یاد آورشد: دوره دیگر این طرح، دوره افزایش اطلاعات و توانمندی دانشجویان جهت مدیریت زمان و انتخاب راهکارهای بهینه برای مقابله با اهمال کاری و تشویق دانشجویان جهت تعیین اهداف و به کار گیری روش‌های مطالعه صحیح جهت بهبود عملکرد در امتحانات است.

نعیمی ادامه داد: همچنین در این فرصت ایام امتحانات که دانشجویان بیشتر توجه می‌کنند، برنامه ریزی برای مطالعه در طول سال آموزش داده می‌شود تا همه دروس برای دو هفته ایام امتحانات تجمیع نشود.

 

منبع:خبربان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *