اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳
وزیر علوم

انتقال تکنولوژی از مباحث مهم روابط بین المللی دانشگاهی است

  • دی ۸, ۱۴۰۱

وحید حدادی اصل پیش از ظهر چهارشنبه در نشست دبیرخانه ایرانی اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای خزر در دانشگاه گیلان، اظهار کرد: توسعه روابط بین‌الملل در امور دانشگاهی روی سه محور تبادل دانشجو، استاد و انتقال تکنولوژی می چرخد.

وی، انتقال تکنولوژی را از مباحث مهم روابط بین المللی دانشگاهی برشمرد و افزود: یکی از دلایل برخی وابستگی‌ها به غرب، ضعف در انتقال تکنولوژی است.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر پیاده سازی علم و دانش در بخش صنعت و تولید، اضافه کرد: در برخی رشته‌ها و تولید علم و دانش حرف برای گفتن داریم اما هنوز در صنعت و تولید آن را پیاده سازی نکردیم.

حدادی اصل، مسئله آب را چالش بزرگ در منطقه و جهان دانست و با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی در راستای حل این مشکل، بیان کرد: دانشگاهیان و نخبگان آموزشی که روی حل مسئله آب تحقیق و پژوهش کنند از حمایت دولت برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به جولان خارجی‌ها در صنعت نفت و گاز در دوران پهلوی، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی صنعت نفت و گاز کشور از لحاظ تأمین نیروی متخصص و متعدد در بخش‌های مختلف خودکفا شد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جامعه دانشگاهی در همه بخش‌ها تحول آفرین بوده است، گفت: حل بسیاری از مشکلات و چالش‌ها از مسیر علم و دانش و فناوری می‌گذرد و در این راستا نقش جامعه دانشگاهی بسیار مهم و محوری است.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *