فروردین ۹, ۱۴۰۳

نخستین جلسه ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان هفته آینده تشکیل می‌شود

  • آذر ۲, ۱۴۰۱

به نقل از نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های بیست و پنجمین دوره ازدواج دانشجویی از چهار هفته پیش آغاز شده است، گفت: اعزام کاروان‌های این دوره تا پایان امسال در قالب طرح همسفر تا بهشت ادامه دارد، البته، چون با محدودیت بودجه و اسکان هتل در مشهد روبه‌رو هستیم، هرگاه ظرفیت‌هایمان در مشهد خالی شود، امکان ثبت‌نام برای دانشجویان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: به‌عبارت دقیق‌تر با ما محدودیت‌های بودجه‌ای و ظرفیت اسکان روبه‌رو هستیم و به همین دلیل هر هفته دو کاروان را که شامل ۲۵۰ زوج دانشجو و با نگاهی دیگر ۵۰۰ دانشجو می‌شود را به مشهد اعزام می‌کنیم.».

مدیر مرکز مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه نحوه حضور دانشجویان در مشهد بر عهده خودشان است، اظهار داشت: «ما تنها در حوزه پذیرش، هزینه‌های اسکان و انجام فعالیت‌های فرهنگی ورود می‌کنیم و رفت‌وآمد زوجین برعهده ما نیست. هر زوج نیز سه‌روز و چهار شب در مشهد اسکان پیدا می‌کند که در این مدت برنامه‌های مختلفی را برای آن‌ها برگزار می‌کنیم. برنامه‌های جدیدی را هم در حوزه محتوا تدارک دیده‌ایم که ازجمله آن می‌توان به برگزاری کارگاه‌هایی ویژه زوجین، تئاتر نمایشگاهی کارگاه‌محور با حضور روانشناس و مشاور، برنامه‌ای در حرم امام رضا (ع) و… اشاره کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ما تا پایان امسال برنامه پذیرش دانشجو را داریم و هرماه امکان اعزام هشت‌کاروان را تدارک داده‌ایم، البته امسال در بیست و پنجمین دوره فعالیت خود، میزبان ۱۰ هزار زوج دانشجو از سراسر کشور هستیم، اما تا آمار ثبت‌نامی‌ها برای این دوره به ۱۲ هزار زوج رسیده است. باید این مساله را هم یادآور شوم که تنها دانشجویانی که در بازه زمانی اول فروردین‌ماه ۱۴۰۰ لغایت ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ ازدواج کرده‌اند، امکان ثبت‌نام و شرکت در این طرح را دارند.

ارجاع اولین گروه دانشجویان مشمول تسهیلات طرح دردانه به بانک

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به سند ملی ازدواج دانشگاهیان تصریح کرد: اولین جلسه ستاد مربوط به این سند تا پایان هفته آتی برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه ابلاغ سند ملی ازدواج دانشگاهیان با تأخیر همراه بوده و تنها یک‌ماهی از آن می‌گذرد، طبیعی است جلسه ستاد هم با تأخیر برگزار شود. البته با وجود اینکه هنوز جلسه ستاد برگزار نشده، اما مصوباتی را در راستای حمایت از ازدواج و فرزند آوری دانشجویان صورت گرفته است.»

وی در توضیح بیشتر این مساله بیان داشت: ما طرح حمایت از مادران دانشجویان را داشتیم که بر اساس توافقی که با ستاد فرمان امام داشتیم، حمایت از این دانشجویان را در قالب طرح دردانه دنبال می‌کنیم. در این طرح تسهیلات مالی به دانشجویان مادر اعطاشده و اولین دانشجویانی که مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند نیز یکشنبه‌گذشته برای دریافت تسهیلات به بانک ارجاع داده شده‌اند. البته هنوز تسهیلاتی پرداخته نشده، اما بسته‌های فرهنگی و کارت‌های هدیه را به دانشجویان مشمول پرداخت کرده‌ایم.

مدیر مرکز مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: با توجه به اینکه مصوبه حمایتی در خصوص فرزند آوری نداشتیم، تا امروز همه حمایت‌ها صرفاً به قشر دانشجو معطوف بوده است، اما حمایت‌های در نظر گرفته‌شده در طرح جوانی جمعیت به دانشگاهیان هم ارائه می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *