فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

اختصاص امتیاز ارتقا به اساتید برگزار کننده کرسیهای علمی و ترویجی

  • آبان ۲۹, ۱۴۰۱

قائم مقام رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره از اختصاص امتیاز به اعضای هیأت علمی برای برگزاری کرسی ترویجی و علمی در آئین نامه ارتقا اساتید خبر داد.

حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور  گفت: هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و آزاد اندیشی، اختصاص امتیاز به اعضای هیأت علمی برای برگزاری کرسی در آئین نامه ارتقا اساتید را تصویب و به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بخش‌های دیگر آموزش عالی آن را اعمال کرده‌اند.

قائم مقام رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره افزود: بنابراین هر کرسی برگزار شود، چه کرسی ترویجی و چه کرسی علمی باشد در صورتی که کرسی موفقی باشد، توسط هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره به فرد برگزار کننده کرسی گواهی ارائه می‌دهد که توسط دبیر هیأت حمایت و مسئول دستگاه مربوطه امضا می‌شود و در اختیار فرد یا دانشگاه قرار می‌دهند تا امتیازهای مذکور اعمال شود.

وی ادامه داد: کرسی‌های نظریه پردازی مورد تاکید امام (ره) و شورای عالی انقلاب فرهنگی مولود چنین نگاهی بود، حضرت امام (ره) با نگاه دوراندیشانه مسئله تغییر فرهنگی در کشور را مورد توجه و توصیه داشتند که متفکران در ستادی حاضر شوند تا انقلاب فرهنگی در ایران اسلامی را سامان دهند.

وی افزود: هر چه پیش رفتیم و رشد انقلاب را شاهد بودیم این نگاه توسعه پیدا کرد و در سال ۸۱ به واسطه درخواست گروهی از فضلا از مقام معظم رهبری زمینه ایجاد هیأت‌های کرسی نظریه پردازی و نقد و مناظره فراهم شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در پاسخ به فضلا عنوان کردند کرسی نظریه پردازی باید از طرف نخبگان مورد توجه بیشتر قرار گیرد، ایشان به صراحت می‌فرمایند برای تمدن سازی راهی جز گفت‌وگوی آزاد، نقد و نوآوری در میدان‌هایی که فرهیختگان هستند، نیست تا گفتمان نظریه پردازی قالب شود و گرنه شکل گیری تمدن اسلامی با چالش مواجه می‌شود.

قائم مقام رئیس هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره ادامه داد: در ادامه شورای عالی انقلاب فرهنگی سه جلسه برگزار کرد و نظامنامه کرسی را به تصویب رساند و ابعاد آن را مشخص کرد و نسبت به مدیریت این جریان تدبیر لازم را انجام دادند.

وی گفت: هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی در فرهنگستان علوم شکل گرفت و به دنبال برخی گفت‌وگوهای پویاتر دبیرخانه به پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی منتقل شد، در سال ۹۲ هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی مجدداً کارش را شروع کرد و دبیرخانه آن به دبیرخانه شورای عالی منتقل شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *