فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

آمادگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ورود به حل مسائل لجستیکی کشور

  • آبان ۲۶, ۱۴۰۱

سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در همایش پایانی سومین دوره جایزه ملی تعالی لجستیک و زنجیره تامین که در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت: لجستیک، بحث کاملا تخصصی است که مانند خیلی از زمینه‌های دیگر زندگی بشر تحت تاثیر اینترنت بوده است.

وی با بیان اینکه در دهه ۱۹۸۰ میلادی کاهش حجم خرید و افزایش دفعات ارسال، مساله اصلی لجستیک بود گفت: در دهه ۱۹۹۰ انعطاف پذیری در تولید و برقراری رضایت مشتریان نکته کلیدی در فضای لجستیکی بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون فضای مجازی و اینترنت در حال تحول لجستیک و تدارکات می‌باشد گفت: بیگ دیتا و تاثیراتش در لجستیک، تبادل اطلاعات و تعاملات مالی قویا تحت تاثیر توسعه تکنولوی قرار گرفته است.

قدسی پور گفت: در برخی صنایع تا ۸۰ درصد از قیمت تمام شده را حمل و نقل تشکیل می‌دهد که این میزان جای تامل دارد، اما آ مار رسمی در جهان تا ۱۵ درصد است؛ این امار در ایران تا ۳۰ درصد ارزیابی شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ما در مدیریت کشور در یک جا‌هایی خوب عمل کردیم و در جا‌هایی هم ضعف داشتیم که این ضعف بیشتر در مدیریت کلان بوده است.

وی اضافه کرد: در قالب کلان کشور سیستم‌ها تا حدود زیادی ازکنترل خارج می‌شود و نمی‌توانیم بگوییم کل سیستم تحت کنترل است و در سمینار‌ها باید به این فرایند‌های کلان بیشتر توجه کنیم. ما اکنون در حمل و نقل گندم، لاستیک ماشین، فولاد، و… با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آسیب شناسی حمل و نقل کلان یکی از محور‌های اساسی است که میتواند در این همایش مورد بررسی قرار بگیرد، گفت:دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی دارد به زمینه‌های لجستیکی ورود کند و رساله‌های دکترا و پروژه‌های واقعی‌تر در این زمینه به انجام برساند.

وی گفت: لازم است در این همایش با تامل روی مسائل لجستیکی کشور بحث شود ضمن اینکه ضروری است دستگاه‌ها از دانشگاه‌ها چنین موضوعاتی را مطالبه کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *