اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

کسب رتبه سوم دانشگاه تربیت مدرس در میان دانشگاه‌های جامع کشور

  • آبان ۲۴, ۱۴۰۱

نتایج رتبه بندی دانشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که توسط موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) منتشر شده نشان می‌دهد دانشگاه تربیت مدرس در جایگاه سوم دانشگاه‌های جامع کشور قرار دارد.

بر اساس گزارش ۱۴۰۰-۱۳۹۹ گروه رتبه‌بندی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، دانشگاه تربیت مدرس در میان ۷۴ دانشگاه جامع کشور جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. همچنین در رتبه بندی دانشگاه‌های کشور به صورت درهمکرد جامع و صنعتی، دانشگاه تربیت مدرس در جایگاه پنجم قرار دارد.

معیار‌های کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌های جامع در ۶ حوزه شامل؛ آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین الملی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) است. دانشگاه تربیت مدرس در معیار آموزش در جایگاه دوم و در معیار پژوهش در رتبه سوم بین ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار دارد. همچنین در فناوری و نوآوری رتبه ۶، در بین المللی سازی رتبه سوم، در اثرگذاری اقتصادی رتبه چهارم و در زیرساخت و تسهیلات رتبه ۱۰ را داراست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *