فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

ارزیابی دانشگاه‌ها براساس طرح تحول انجام می شود

  • آبان ۱۶, ۱۴۰۱

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ارزیابی دانشگاه‌ها بر اساس طرح تحول انجام می‌پذیرد و دانشگاه‌ها باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

 به نقل از وزارت علوم، قاسم عموعابدینی و هیئت همراه وی با عزیمت به دانشگاه گنبدکاووس، پس از غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه، در جلسه هیأت رییسه این دانشگاه شرکت کردند.

عموعابدینی در جلسه هیات رئیسه پس از استماع نقطه نظرات اعضای هیئت رئیسه گفت: تمدن سازی یکی از محورهای اساسی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: اسناد بالادستی، برنامه گام دوم انقلاب، سیاست‌های حوزه علم و فناوری و نقشه جامع علمی‌ کشور، تاکید و توجه جدی به تحول در دانشگاه ها دارند.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار داشت: استاد محوری، نظام جامع آموزش، برنامه محوری به جای گروه محوری، توجه به رشته‌های بین رشته‌ای و ماموریت گرایی از اقدامات اصلی است که باید انجام شود.

عموعابدینی توجه به موضوع تحول و آمایش آموزش عالی را یکی از مهمترین مباحث وزارت علوم قلمداد و از دانشگاه گنبد کاووس به دلیل ایجاد فرصت تعامل مناسب برای اقوام و مذاهب تقدیر کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم ایجاد هماهنگی و تعاملات بین المللی با کشور ترکمنستان را برای دانشگاه گنبدکاووس حائز اهمیت برشمرد و افزود: ماموریت آموزش عالی استان گلستان باید در زمینه امنیت غذایی، محیط زیست و شاخه های کشاورزی و منابع طبیعی باشد.

وی راه اندازی دانشکده فناوری های نوین بین‌رشته‌ای را برای دانشگاه گنبدکاووس با توجه به ظرفیت ها و ویژگی های منطقه ای قابل پیگیری دانست.

عموعابدینی ضمن اشاره به بازدید از دانشکده اقماری علوم انسانی آزادشهر(ویژه خواهران)، افزود: مسئله دانشکده های اقماری و رسیدگی به مشکلات آن ها، از وظایف هیأت امنای منطقه و مجموعه اصلی (دانشگاه گنبدکاووس) دانست و خواستار مشارکت مسئولین و خیرین شهرستان و استان جهت پیگیری مسائل و حل مشکلات دانشکده های اقماری شد.

در ابتدای این نشست، دکتر ابوالفضل طهماسبی، رئیس دانشگاه گنبدکاووس افزود: دانشگاه گنبدکاووس به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی شرق استان گلستان در سال های اخیر رشد و توسعه خوبی داشته و ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه به این واحد آموزش عالی زمینه های رشد کیفی دانشگاه نیز فراهم گردد.

دکتر طهماسبی ضمن ارائه گزارش عملکرد از فعالیت های انجام شده در دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشگاه گنبدکاووس ۱۴۰ عضو هیأت علمی و تقریباً به همین میزان یاوران علمی (عضو غیر هیأت علمی) دارد و از نظر فرهنگی و دانشجویی رنگین کمانی از اقوام و مذاهب در این مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *