فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

ایران به جمع سازندگان توربین‌های بادی عمود محور پیوست

  • آبان ۱۴, ۱۴۰۱

علی مهندسیان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نوآوران برق و الکترونیک مهر قائم، با بیان این‌که یکی از مسائل مهم در پیشرفت هر کشور این است که در زمینه فناوری‌های نوظهور، اقدامات اساسی انجام شود و برنامه اجرایی صورت بگیرد، گفت: با توجه به اهمیت بحث انرژی‌های تجدیدپذیر در آینده هر جامعه و کشوری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، کسب‌وکار‌های بسیاری را تشویق می‌کند که فرصت‌های این حوزه را بررسی کنند.

شرکت دانش‌بنیان نوآوران برق و الکترونیک مهر قائم نیز با توجه به هسته دانشگاهی مجموعه، تلاش کرده تا نیازمندی‌های ایران اسلامی را در بخش انرژی‌های تجدید پذیر احصاء و تا حد امکان به آن پاسخ دهد.

یکی از محصولات این مجموعه دانش‌بنیان تولید توربین‌های عمود محور مارپیچ است. محصولات این شرکت توان تولید برق از ۱۰ تا ۱۰۰ وات را دارد. فناوری این توربین‌ها به صورت کامل در داحل کشور بومی‌سازی شده است و از نمونه مشابه خارجی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزانتر عرضه می‌شود.

بسیاری اوقات در کشور پهناور ما، ممکن است توجیه اقتصادی نداشته باشد تا برای یک جمعیت کم در یک نقطه دورافتاده، پروژه سنگین انتقال برق و نصب کیلومتر‌ها دکل، انجام بگیرد.

چنین توربین‌های می‌توانند یک راه معقول و به صرفه برای تامین برق در چنین مناطق صعب العبور یا دور افتاده‌ای باشند. همچنین در برخی موقعیت‌ها، به دلیل حوادث غیرمترقبه یا الزمات پدافند غیرعامل، لازم است که یک سیستم تولید برق خودکفا در محل وجود داشته باشد. این توربین‌های بادی می‌توانند به صورت مستقل در محل، برق تولید کنند. یک توربین بادی با توان تنها ۴ کیلووات می‌تواند برق یک ساختمان را تامین کند.

همچنین شرکت دانش‌بنیان نوآوران برق و الکترونیک مهر قائم برای مصرف‌کنندگانی مانند سازمان جغرافیایی کشور، ایستگاه‌های دریافت سیگنال ماهواره‌ای تولید می‌کند. این ایستگاه‌ها همچنین می‌توانند اطلاعات مرتبط با هواشناسی را دریافت کنند و در انواع پرتابل و بزرگ مقیاس تولید می‌شوند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *