فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

سند نظام ملی نوآوری در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود

  • مهر ۳۰, ۱۴۰۱

قانون جهش تولید دانش‌بنیان بر تدوین سند نظام ملی نوآوری در حوزه آموزش عالی تاکید کرد.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آموزش عالی از جمله مسائل مهمی است که در توسعه و پیشرفت کشور نقشی اساسی دارد، بر همین اساس در یکی از آئین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان آمده وزارت موظف است در چهارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به تدوین سند نظام ملی نوآوری در حوزه آموزش عالی کند.

نظام آموزش و تحقیقات در دنیای امروز و قرن‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین پیشران‌های توسعه علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، فناورانه و حتی اقتصادی در بسیاری از کشورهای دنیا بوده است. این سند سه ویژگی ممتاز از قبیل مشارکتی بودن، مسئله محور بودن و عمل‌گرایانه بودن دارد. وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز می‌توان در سه حوزه سیاست‌گذاری، تدوین ضوابط و نظارت تقسیم‌بندی کرد.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان، ظرفیت‌های بسیاری را ایجاد کرده است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جایگاه هماهنگ‌کننده و حمایت‌کننده، نظارت راهبردی و پیگیری و ارزیابی عملکرد همه دستگاه‌های کشور برای اجرای نظام ملی نوآوری بر مبنای این قانون را در دستور کار خود قرار داده است.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان با حمایت و پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب آئین‌نامه‌های اجرایی مشترک با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مشترک اجرایی می‌شود تا زمینه رسوخ هرچه بیش‌تر نوآوری و فناوری در اقتصاد کشور و توسعه را فراهم کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *