فروردین ۹, ۱۴۰۳

پذیرش دانشجویان خارجی از طریق موسسات مجاز ممکن شد

  • مهر ۲۴, ۱۴۰۱

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: از سال جاری تمام دانشگاه‌ها برای جذب دانشجوی بین الملل می توانند از طریق مؤسسات جذب دارای مجوز اقدام کنند.

محمدجواد سلمان پور با اشاره به جزئیات تشکیل مؤسسات جذب دانشجویان بین الملل گفت: بعد از تصویب آئین نامه و شیوه نامه مؤسسات جذب دانشجویان بین الملل، سازمان امور دانشجویان فراخوان عمومی ارائه داد و بیش از ۱۱۰ نفر تقاضای خود را برای راه اندازی این مؤسسات به سازمان امور دانشجویان ارائه دادند که این تقاضاها به مرور بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: تعدادی از این درخواست‌ها در کارگروه پذیرش سازمان امور دانشجویان تأیید شده است و امیدواریم مابقی تقاضاها را نیز در اسرع وقت مورد بررسی قرار داده و نتیجه نهایی مشخص شده را به آنها اعلام کنیم.

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان افزود: خوشبختانه همین چند مؤسسه که مجوز آنها صادر شده به جهت ارتباطی که با خارج از کشور دارند، پیش بینی می‌شود که بتوانند جمع زیادی از متقاضیان تحصیل در ایران را جذب کنند و در همین مهرماه وارد دانشگاه‌های مختلف کنند.

وی ادامه داد: لازم است این نکته را اعلام کنم که فراخوان تشکیل مؤسسات جذب دانشجویان بین الملل هنوز بسته نشده و تقاضا دارم از کسانی که توانایی و شناخت داشته و به نوعی با کشورهای خارجی ارتباط دارند برای راه اندازی این مؤسسات اقدام کنند.

وی توضیح داد: مؤسسات جذب دانشجویان بین الملل در واقع یک واسطه هستند بین دانشجویان متقاضی خارج از کشور و دانشگاه‌های داخل، برای همین دانشگاه‌های ما از سال جاری فقط می‌توانند با موسساتی همکاری کنند که دارای مجوز از سازمان امور دانشجویان باشند. تمام دانشگاه‌ها باید از طریق مؤسسات جذب دارای مجوز عمل کنند.

سلمان پور افزود: البته دانشگاه‌ها راه‌های دیگری برای جذب دانشجویان بین الملل دارند اما اگر بخواهند از طریق واسطه و این مؤسسات اقدام به جذب دانشجو کنند، باید حتماً از طریق مؤسسات مجوز دار عمل کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *