فروردین ۹, ۱۴۰۳

عرضه بیش از ۱۴ هزار محصول برای رفع نیاز‌های فناورانه کشور

  • مهر ۱۸, ۱۴۰۱

زیست بوم فناوری و نوآوری چند سالی است که میزبان محصولات و خدمات دانش بنیانی است بومی و مختص کشورمان که با بهره گیری از توان دانشی و تخصصی فناوران ایرانی به تولید رسیده اند.

این محصولات که بر مبنای نیاز‌ها و چالش‌های فناورانه تولید تولید شده اند سال‌ها است که به بازار تقاضا عرضه می‌شوند و نیاز‌های کشور را بدون وابستگی به بازار‌های جهانی مرتفع می‌کنند. محصولاتی در حوزه‌های مختلف فناورانه که صنایع را بی نیاز از واردات کرده اند و باکیفیت و کمیت بالای تولید می‌شوند.

کارگزاران فناوری هم که بازیگران اصلی اتصال بازار عرضه و تقاضا هستند؛ شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش‌فنی و رفع نیاز‌های فناورانه صنایع و دستگاه‌های دولتی و خصوصی با کمک محصولات تولیدی داخلی را فراهم می‌کنند.

بر همین اساس شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با کمک کارگزاران خود توانسته زمینه مناسبی برای معرفی ۱۴ هزار و ۲۶۸ محصول فناورانه ایرانی در حوزه‌های مختلف سلامت، نفت، گاز و پتروشیمی، شهر هوشمند، کشاورزی و … را ایجاد کرده است تا متقاضیان با کمک این محصولات، نیاز‌های خود را رفع کنند.

«برد الکترونیکی اندازه‌گیری اکسیژن خون (برد OEM پالس اکسیمتر)»، «خشک کن و استریل کننده با فناوری مایکروویو»، «دستگاه ارت الکترونیکی (محافظ و دشارژ الکترونیکی)»، «پمپ سرنگی هوشمند»، «دستگاه تراش و فرز سی‌ان‌سی (میلترن)»، «جت پلاسمای اتمسفری»، «سیستم ضد سرقت کانفیادو (سیستم مدیریت هشدار یا سیستم امنیتی)»، «سامانه جامع مدیریت آموزش سریر»، «استارتاپ سیستم هوشمند تشخیص سوفل قلبی»، «سیستم عامل تشخیص و غربالگری گرفتگی عروق توسط سیگنال‌های حیاتی بدن»، «دستگاه شبیه ساز سنسور‌های خودرو و تست سیم کشی» و … بخش کوچکی از محصولات عرضه شده در این پلت فرم است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *