فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

از رنجیدن بعضی از دانشجویان و اساتید ناراحتیم

  • مهر ۱۸, ۱۴۰۱

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اتفاقات اخیر در برخی دانشگاه ها گفت: تعمیم مسئله یک دانشگاه به سایر دانشگاه‌های کشور و نظام آموزش عالی کشور قطعاً نادرست و غیرواقعی است.

جلسه فوق العاده شورای معین با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، جمعی از رؤسای دانشگاه‌های تهران و مدیران این وزارتخانه، در محل وزارت علوم تشکیل شد. و دراین جلسه مسائل و چالش‌های آموزش عالی کشور در حوادث اخیر بررسی شد.

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه در سخنانی اظهار داشت: صنعت رسانه‌ای دشمن در حوادث اخیر، بزرگنمایی رقم زد که برای بیان مسأله برخی افراد و مسئولین را هم تحت تأثیر قرار داد. مثلاً در مدارس سمپاد کمتر از انگشتان دست، مسائل گذرا اتفاق افتاده است؛ در میان ۱۱۴ هزار مدرسه کشور نیز حدود ۲ صدم درصد مدارس دچار اتفاقاتی بوده‌اند، ولی صنعت رسانه‌ای دشمن آن را به تمام نظام تعلیم و تربیت کشور تعمیم می‌دهد. در دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های کشور برخی مسائل بوده است، لکن تعمیم مسئله یک دانشگاه به سایر دانشگاه‌های کشور و نظام آموزش عالی کشور قطعاً نادرست و غیرواقعی است.

استاد ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به دو مفهوم «بازنمایی» و «نمایندگی» در صنعت رسانه‌ای گفت: بازنمایی، روایت واقعیت با تکنیک‌های رسانه‌ای است، که گاهی بازنمایی‌ها بقدری قدرتمند هستند که نمایندگی ایجاد می‌شود و گزاره یکی مساوی همه شکل می‌گیرد. این دانشگاه مساوی با سایر دانشگاه‌ها و این گونه اعتراضات مساوی با همه اعتراضات کشور است. این هنر رسانه‌ای است و زیرساخت‌های فراوان رسانه‌ای دشمن از تلویزیون‌های ماهواره‌ای تا شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی که در خدمت آشوبگران هستند مسائل را اینگونه القا می‌کنند.

بیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: قطعاً مسائل اخیر، مسائل مهمی است؛ لکن باید آنها را درست و دقیق تحلیل و بررسی کرد و اسیر نگاه رسانه‌ای دشمن نشد. ما حتماً از رنجیدن بعضی از دانشجویان و اساتید محترم ناراحتیم و شکوفایی و آسایش جامعه علمی خواسته همیشگی ماست.

دکتر عاملی اظهار داشت: در مدیریت این مسائل، مساله‌ها مورد به مورد باید بررسی شود. فضای دانشگاه‌های مختلف با هم متفاوت است. شورای عالی انقلاب فرهنگی همیشه حمایت از ساحت علم و دانش، اساتید محترم، دانشجویان عزیز و دانشگاه‌های فاخر کشور را سرلوحه خود قرار داده و این موضوعات را با جدیت دنبال می‌کند. جامعه علمی کشور همواره افتخارآفرین بوده و همه پیشرفت‌های مهم کشور برخواسته از دانشگاه و جامعه علمی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *