فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

۸۰ درصد کلاس ها در هفته اول مهرماه برگزار شد

  • مهر ۱۳, ۱۴۰۱

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در هفته اول نیمسال جاری بالغ بر ۸۰ درصد کلاس ها تشکیل شد و در هفته دوم با ملاحظات موجود به صورت غیرحضوری برگزار شد.

علی اکبر افضلیان معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در نشست فوق العاده شورای دانشگاه شهید بهشتی، گزارشی از وضعیت آموزشی دانشگاه ارائه داد و افزود: براساس تصمیمات اخذ شده قرار بود دو هفته اول نیمسال جاری به‌صورت غیرحضوری برگزار شود اما با اعلام وزارت علوم کلاس‌ها حضوری شد. در هفته اول نیمسال جاری بالغ بر ۸۰ درصد کلاس ها تشکیل شد؛ هفته دوم با ملاحظات موجود به صورت غیرحضوری برگزار شد.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به حضوری شدن آموزش در تمام مقاطع از نهم مهرماه بر تشکیل کلاس های درس تاکید کرد و اظهار داشت: استادان باید بر حضور و غیاب نظارت بیشتری داشته باشند زیرا قانون حذف درس به دلیل غیبت غیرمجاز بیش از سه شانزدهم اجرا می شود.

افضلیان با ارائه آماری از میزان دانشجویان پذیرفته شده ورودی جدید در دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ قریب به ۵ هزار و ۲۵۰ نفر در دانشگاه پذیرفته شده اند که از این تعداد ۲۷۵۰ نفر در دوره کارشناسی، ۲۱۰۰ نفر در دوره ارشد و ۴۱۰ نفر پذیرفته دوره دکتری هستند. ۱۰ درصد از پذیرفته‌ شدگان دوره ارشد و دکتری از طریق آیین‌نامه استعداد درخشان جذب شده اند.

وی تمهیدات دانشگاه برای تسهیل ثبت‌نام دانشجویان ورودی جدید را برشمرد و خاطرنشان شد: با توجه به اختلال اینترنت، زمان پذیرش دانشجویان ورودی دوره کارشناسی تا ۱۱ مهر تمدید شد و مقرر شد کلاس‌ها از روز شنبه ۱۶ مهر آغاز شود.

علیرضا فارسی معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی دیگر سخنران نشست فوق العاده شورای دانشگاه گزارشی از فعالیت های این معاونت در زمان آغاز سال تحصیلی ارائه داد. وی در ابتدای سخنان خود قهرمانی تیم ووشو دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در مسابقات جهانی ورزش‌های رزمی دانشجویان در کشور ترکیه را تبریک گفت.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی به چالش‌ها برای اختصاص خوابگاه اشاره کرد و گفت: بر طبق قانون دانشگاه وطیفه ای برای اختصاص خوابگاه و دانشجویان کارشناسی ترم ۹ به بعد، دانشجویان کارشناسی ارشد ترم چهار به بعد و دانشجویان دکتری ترم هشت به بعد و همچنین دانشجویان کارشناسی فاقد تراز و دانشجویان پردیس و نوبت دوم  ندارد اما علی رغم قوانین، دانشگاه براساس مسئولیت اجتماعی همکاری حداکثری را برای اسکان دانشجویان داشته است.

فارسی به اشاره به آمار دانشجویان ساکن در خوابگاه در سال تحصیلی جدید یادآور شد: ۴۰ درصد از ۲۷۵۰ نفر دانشجوی ورودی جدید دوره کارشناسی غیربومی هستند. قریب به ۱۲۰۰ دانشجوی ارشد ورودی ۱۳۹۹ در دانشگاه هستند که فارغ‌التحصیل نشده و مشغول به تحصیل هستند که ۴۰ درصد از آنها درخواست اسکان در خوابگاه را دارند. در مجموع در تمامی مقاطع تحصیلی ۱۲۰۰ دانشجو داریم که خارج از سنوات مجاز تحصیل درخواست خوابگاه و تغذیه دارند در حالیکه دانشگاه وظیفه‌ای برای تامین آنها ندارد. این حجم از دانشجو بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در سال هزینه به دانشگاه تحمیل می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *