فروردین ۹, ۱۴۰۳

اعلام جزئیات انتخاب واحد تکمیلی دانشجویان دانشگاه آزاد / قابلیت و امکانات جدید سامانه آموزشیار

  • شهریور ۲۸, ۱۴۰۱

مدیر کل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که موفق به انتخاب واحد نشده‌اند، می‌توانند از فرصت انتخاب واحد تکمیلی و حذف و اضافه که در هفته جاری و آتی در اختیار آنها قرار گرفته و می‌گیرد، استفاده کنند.

ایمان عطارزاده گفت: انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حسب جدول زمانبندی استانی اعلام شده در جریان است. مطابق با جدول زمانبندی انتخاب واحد از ۱۹ شهریورماه تا ۲۴ شهریورماه نزدیک به ۷۵ درصد دانشجویان این دانشگاه انتخاب واحد خود را با موفقیت به انجام رسانده‌اند.

وی ادامه داد: سایر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که موفق به انتخاب واحد نشده‌اند، می توانند از فرصت انتخاب واحد تکمیلی و حذف و اضافه که در هفته جاری و آتی در اختیار آنها قرار گرفته می گیرد، استفاده کنند.

مدیر کل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این دوره انتخاب واحد با توجه به توسعه زیرساخت‌های فنی و نرم افزاری، تغییرات اساسی در سامانه‌ها و شیوه اجرای انتخاب واحد به وجود آمد که رضایتمندی بسیار خوبی را برای دانشجویان به همراه داشت.

وی به تغییرات در سامانه‌ها و شیوه اجرای انتخاب واحد اشاره کرد و گفت: از جمله این تغییرات می توان به رونمایی از نسخه جدید سایت آموزشیار به آدرس edu.iau.ir با قابلیت‌ها و امکانات جدید برای سهولت در دسترسی به اطلاعات، ارائه نسخه آزمایشی سامانه جدید آموزشیار (مرحله اول اجرای نسخه آزمایشی در استان تهران بود و به مرور برای سایر استان‌ها نیز فعال شد) و اعمال تغییرات اساسی در UI/UX سامانه برای سهولت در دسترسی، افزایش تعداد نوبت های انتخاب واحد از ۴ نوبت در روز ( از حدود ساعت ۷:۳۰ الی ۲۳) به دو نوبت مفید صبح و عصر ( از ساعت ۸ الی ۱۳:۳۰ و ۱۴ الی ۱۹:۳۰) و دادن فرصت بیشتر به دانشجویان برای انتخاب واحد (از ۳/۵ به ۵/۵ ساعت در هر نوبت) است.

عطارزاده ادامه داد: از دیگر تغییرات صورت گرفته امکان ورود تمام دانشجویان صرفاً برای پرداخت شهریه در هر زمانی (خارج از بازه زمانی انتخاب واحد استانی)، امکان ورود تمام دانشجویان برای استفاده از خدمات آموزشی (مشاهده نمره، درخواست فارغ التحصیلی و ….) در هر زمانی (خارج از بازه زمانی انتخاب واحد استانی) است. همچنین تشکیل «ستاد متمرکز پاسخگویی» برای پاسخگویی برخط و راهنمایی و پرسش و پاسخ دانشجویان در سایت جدید فراهم و راهنمای لازم در صفحه اول سایت اطلاع رسانی شده است. 

وی تأکید کرد: برای واحدهای دانشگاهی نیز بطور هم زمان سامانه مدیریت یکپارچه پاسخگویی برای راهنمایی و رسیدگی فرایند محور به درخواست‌ها فراهم شده است.

عطارزاده اظهار کرد: از جمله خدمات ارزشمندی که به زودی برای تسهیل در فرایند پرداخت دانشجویان عملیاتی و اجرا می شود، استفاده از کیف پول متمرکز برای تمامی امور دانشجویان است. ارائه پنجره خدمات آموزشی یکپارچه دانشجویان (SSO) نیز از جمله خدماتی است که به زودی در جهت تسهیل در فرایند ورود و دسترسی یکپارچه به خدمات آموزشی دانشجویان در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: خدمات ارزشمند جدید دیگری مبتنی بر سامانه آموزشیار نیز طراحی و پیاده سازی شده است که به مرور در سامانه آموزشیار فعال و در دسترس دانشجویان و واحدهای دانشگاهی قرار خواهد گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *