فروردین ۹, ۱۴۰۳

آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی از امروز

  • شهریور ۲۷, ۱۴۰۱

ثبت نام پذیرفته شدگان چهل ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آغاز شد.

چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد. در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند.

از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مننتشر شد. داوطلبان مجاز به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل بودند.

نتایج نهایی چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ۲۲ شهریورماه منتشر شد و تعداد ۴ هزار نفر در چهل و نهمین آزمون دستیاری پذیرفته شدند.

پذیرفته شدگان می توانند از امروز ۲۷ شهریور تا ۸ مهر ۱۴۰۱ برای تکمیل فرم ها و مدارک ثبت نامی به سایت دانشگاه های علوم پزشکی مربوطه مراجعه و نسبت به ارسال مدارک اقدام کنند.

بازه زمانی اعلام شده برای ثبت نام تخصصی تمدید نخواهد شد و کسانی که موفق به تکمیل مدارک و تائید نهایی ثبت نام نشوند، عدم ثبت نام آنها انصراف تلقی شده و جهت معرفی جایگزین به وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

طبق اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی شروع دوره آموزشی کلیه پذیرفته شدگان حداکثر تا روز شنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۱ است.

پذیرفته شدگان باید حتماً قبل از ثبت نام اینترنتی برای تکمیل فرم های بررسی صلاحیت عمومی (گزینش دستیاری) به سایت های اعلام شده مراجعه و نسبت به تکمیل آن اقدام کنند و در صورت عدم تکمیل فرم های مذکور فرایند ثبت نام ناقص و به مرحله تایید نخواهد رسید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی:

۱. اسکن سند تعهد محضری تهیه و ثبت شده در دفاتراسناد رسمی معرفی شده از سوی دفتر حقوقی دانشگاه ها براساس سهمیه قبولی و تحویل آن بعد از تایید امور حقوقی (قبل از تایید نهایی) به آموزش کل. ضمناً تایید نهایی ثبت نام کنندگان منوط به تحویل سند تعهد محضری است.

۲. دریافت فرم سند تعهد محضری پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه آزاد و رزمندگان وایثارگران و فرم سند تعهد محضری پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه مناطق محروم از سایت دانشگاه ها. پذیرفته شدگان برای اطلاع از نحوه تنظیم سند تعهد محضری ، به سایت امور حقوقی دانشگاه مراجعه کنند.

۳. تکمیل و اسکن فرم های ثبت نامی شماره ۱-۲-۳.

۴. اسکن گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱

۵. اسکن گواهی قبولی در آزمون صلاحیت بالینی

۶. اسکن شناسنامه (تمام صفحات) کارت ملی و عکس (۳*۴ (عکس ۳*۴ با فرمت JPEG وحجم کمتر از KB ۵۰))

۷. ارائه نامه از محل استخدام مبنی بر موافقت بدون قید و شرط با ادامه تحصیل از سوی بالاترین مقام سازمان مربوطه (لازم به ذکر است مستخدمین رسمی و پیمانی ملزم به اسکن مدرک فوق هستند)

تبصره- حکم ماموریت آموزشی یا مرخصی بدون حقوق برای پذیرفته شدگانی که در استخدام رسمی یا پیمانی وزراتخانه ها، سازمانها و نهادها و… هستند.

۸. تصویر کارت پایان یا معافیت ازخدمت نظام وظیفه برای آقایان به صورت کارت هوشمند یا گواهی تعویض از مراکز پلیس + ۱۰

پذیرفته شدگان مشمول در حین ثبت نام برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی به سایت وظیفه عمومی سخا به نشانی https://services.epolice.ir مراجعه کنند.

پذیرفته شدگان مشمولی که خدمت نظام وظیفه خود را به صورت انجام طرح تحقیقاتی در بنیاد نخبگان انجام می دهند، برای ادامه تحصیل ملزم به توقف طرح و اخذ معافیت تحصیلی از سازمان نظام وظیفه هستند.

با اعلام ستاد کل نیروهای مسلح ، کلیه مشمولان فارغ التحصیل برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی در سامانه مذکور اقدام کند در غیر این صورت غایب محسوب می شوند.

افرادی که به جهت قبولی در دانشگاه باید از خدمت وظیفه عمومی ترخیص شوند نیز باید درسایت مذکور درخواست خود را ثبت کنند و نیازی به دریافت نامه از دانشگاه محل قبولی ندارند. این افراد بعد از تایید دانشگاه به یگان مربوطه جهت ترخیص از خدمت، معرفی می شوند.

پذیرفته شدگان باید تمامی مراحل ثبت درخواست معافیت تحصیلی خود را تا صدور مجوز ثبت نام از سوی وظیفه عمومی پیگیری کنند و مجوز ثبت نام صادر از وظیفه عمومی (نامه تاریخ –شماره وامضا دارد) را در میز خدمت دانشگاه علوم پزشکی مربوطه اسکن کنند.

از ادامه تحصیل دانشجویانی که برگه مجوز ثبت نام صادرشده از وظیفه عمومی خود را در مهلت مقرر اسکن نکنند، جلوگیری خواهد شد.

دانشجویان در تکمیل فرم درخواست معافیت تحصیلی نظیر مقطع تحصیلی ، شروع به تحصیل، رشته تحصیلی و مقطع قبلی دقت کنند.

۹. تصویر پایان یا معافیت و یا ترخیص از طرح نیروی انسانی

۱۰. تسویه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت (درصورت تسویه کردن)

۱۱. تصویر پروانه دائم (درصورت اخذ و داشتن پروانه)

۱۲. تصویر کارت سهمیه ایثارگران

۱۳. تصویر کارنامه قبولی با ذکر نمره و رتبه قبولی (در صورت داشتن)

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *