فروردین ۹, ۱۴۰۳

ارزیابی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی دانشگاه‌ها

  • شهریور ۲۷, ۱۴۰۱

مدیرکل هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی از ارزیابی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی  گفت: یکی از کارهایی که در دستور کار ما قرار دارد، ارزیابی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، انتظامی، بدوی و تجدید نظر دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: باید این هیئت‌ها را ارزیابی کنیم تا مشخص شود که در چه بخش‌هایی درست کار انجام گرفته است، یکی از مهمترین کارهای نماینده وزیر علوم و مدیرکل رسیدگی به تخلفات، نظارت و هدایت این هیئت‌ها است.

نماینده وزیر علوم افزود: برخی مواقع مشاهده می‌کنیم در یک پرونده، ۲۰ اتهام مطرح شده، ولی به یک یا دو مورد آن رسیدگی شده است، این باعث حق الناس، حق نظام و هم صیانت از دانشگاه‌ها می‌شود.

مدیرکل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی وزارت علوم افزود: وزیر علوم بر اصل پیشگیری تاکید دارد، برای همین آموزش را شروع کرده‌ایم، به دانشگاه‌های مختلف مسافرت می‌کنیم و برای کارکنان، اعضای هیئت علمی، هیئت‌ها رئیسه، هیئت‌های داوری و هیئت‌های تخلفات کارگاه برگزار می‌کنیم.

وی درباره اینکه بیشتر تخلفات اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در چه زمینه‌ای است گفت: حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود که دلیل آن نیز ناشی از عدم آگاهی از قوانین بوده است.

حسینی ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین کارهایی که در حال انجام آن هستیم، اتوماسیون شدن تخلفات است که اگر این کار انجام شود، محرمانگی و شفافیت پرونده‌ها حفظ شده و پاسخگویی ارتقا می‌یابد، همچنین اسکن کردن همه پرونده‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و باعث تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود. گاهی با پرونده‌هایی مواجه می‌شویم که ۷ الی ۸ طول کشیده است، باید در این کار تسریع شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *