فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

۴ رشته دانشگاه آزاد مشمول مصوبه کنکوری شورا می شوند

  • شهریور ۱۹, ۱۴۰۱

براساس اعلام دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۴ رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی این دانشگاه مشمول مصوبه کنکوری شورا می شود.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال برخی از متقاضیان کنکور ۱۴۰۲ درباره اینکه آیا فرآیند پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی نیز مشمول مصوبه «سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی» می‌شود یا خیر پاسخ داد: دانشگاه آزاد اسلامی کما فی السابق (به استثنا ۴ رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) با هماهنگی شورای سنجش و پذیرش دانشجو نسبت به پذیرش دانشجو برای این دانشگاه اقدام می‌نماید.

همچنین درباره اینکه آیا سهمیه‌های مناطق و سایر سهمیه‌های کنکور به قوت خود باقی است، آورده است: در حال حاضر تغییری در سهمیه‌های موجود در پذیرش داوطلبین ورود به آموزش عالی رخ نداده است و این سهمیه‌ها حذف نخواهند شد.

در عین حال با توجه به بررسی‌های جامع و کارشناسی صورت گرفته و مأموریت ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع ساماندهی سهمیه‌های ورود به دانشگاه در دستور کار ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور قرار دارد.

بر اساس ماده ۷ مصوبه سنجش و پذیرش شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور موظف است نسبت به بررسی و ساماندهی سیاست‌های حاکم بر سهمیه‌های پذیرش دانشجو در کلیه مقاطع تحصیلی ظرف مدت حداکثر شش ماه اقدام نموده و سیاست‌های پیشنهادی را به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برساند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *