فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۱۴۰۱ آغاز شد

  • شهریور ۱۹, ۱۴۰۱

ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱ بر اساس اعلام هر دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در ۳۴ حوزه امتحانی برای ۸۶ رشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی در روزهای ۵ و ۶ خرداد برگزار شد و از تعداد ۶۴ هزار و ۱۷۵ نفر در آزمون (با احتساب ثبت نام در دو رشته)، ۴۸ هزار و ۴۸۱ در جلسه آزمون شرکت کردند.

از این میان تعده از میان حاضرین در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت ۵ هزار و ۱۹ نفر قبول شدند. نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ گروه علوم پزشکی روز ۱۲ شهریورماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است.

ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد و متقاضیان استفاده از آیین نامه استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ طی یکی از روزهای مشخص شده در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱ بر اساس اعلام هر یک از دانشگاه های پذیرنده در سامانه اینترنتی همان دانشگاه است.

تمامی پذیرفته شدگان جهت اطلاع از زمان، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام به سامانه دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند.

بر اساس آئین نامه آموزشی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی هر گونه انتقال ، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است. بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، لذا هیچگونه تغییر در محل پذیرش انجام نخواهد گرفت.

کارنامه علمی و نهایی حداکثر تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۱ قابل رویت و دریافت از مرکز سنجش آموزش پزشکی است و به هیچ عنوان متعاقبا کارنامه صادر نخواهد شد.

عدم مراجعه و ثبت نام هر یک از پذیرفته شدگان طی تاریخ های مقرر در دانشگاه به منزله انصراف بوده و هیچگونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد شد.

مدارک اولیه ای که باید توسط پذیرفته شده سهیمه آزاد ارائه شود:

۱) ۶ قطعه عکس ٣*۴ تهیه شده در سال جاری

۲) اصل و کپی از کارت ملی و شناسنامه (تمام صفحات)

۳) اصل و کپی دانشنامه کارشناسی و ریز نمرات و یا مدرکی که نشان دهنده فراغت از تحصیل باشد.

در صورت عدم فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ مسئولیت عواقب بعدی بعهده دانشجو خواهد بود. درصورت وجود این موارد، از ثبت نام فرد جلوگیری بعمل خواهد آمد و مشمول محرومیت یکساله خواهند شد.

۴) اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مدارکی که نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه آقایان است.

۵) مدارک و مستندات ٢ سال سابقه کار بالینی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ با مدرک کارشناسی (سابقه کار قبل از اتمام دوره کارشناسی قابل قبول نیست) برای تمامی پذیرفته شدگان رشته های : مدیریت پرستاری، پرستاری مراقبت های ویژه، پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، پرستاری اورژانس.

۶) فرم تکمیل شده مخصوص معدل برای دانشجویان ترم آخر (که قبلاً توسط معاونت آموزشی دانشگاه امضا و مهر شده است).

۷) فرم تکمیل شده مربوط به سهمیه بومی برای پذیرفته شدگان رشته روانشناسی بالینی

مدارک اولیه ای که باید توسط پذیرفته شده سهمیه رزمندگان و ایثارگران ۲۵ درصد و ۵ درصد ارائه شود:

۱) تمامی مدارک مورد نیاز پذیرفته شده سهیمه آزاد

۲) اصل و کپی مدارک نشان دهنده وضعیت داوطلب جهت استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران

تذکر بسیار مهم: درصورتی که در هر مرحله قبل از یا حین یا بعد از تحصیل مشخص شود فرد پذیرفته شده با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران، واجد شرایط نبوده، ضمن لغو قبولی، طبق ضوابط عمل خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرفته شدگان دانشگاه های علوم پزشکی بقیه الله الاعظم و ارتش

پذیرفته شدگان این دو دانشگاه دقت کنند با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته محل باید دارای شرایط پذیرش در آن دانشگاه باشند. لذا پذیرش این افراد بصورت مشروط بوده و در صورت عدم احراز شرایط و همچنین اعلام آن دانشگاه، به دلیل عدم رعایت ضوابط، پذیرش این افراد لغو خواهد شد و به هیچ عنوان قابل معرفی به سایر اولویت های خود نیستند.

۱) تمامی مدارک مورد نیاز پذیرفته شده سهیمه آزاد

۲) اصل حکم کارگزینی یا مدرکی که نشاندهنده وضعیت استخدام (رسمی، پایور) است. مدرک ارائه شده باید در سال ۱۴۰۰ صادر شده باشد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرفته شدگان استعدادهای درخشان

۱) تمامی مدارک مورد نیاز پذیرفته شده سهیمه آزاد (تاریخ فراغت از تحصیل ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱ برای پذیرفته شدگان بدون آزمون)

۲) نامه تأییدیه از دانشگاه محل تحصیل مبنی بر کسب رتبه برتر براساس آئین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر تحصیلی» مصوب دی ماه سال ۱۳۹۷

تعیین تکلیف تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی ت نیمه دوم مهرماه ۱۴۰۱
هرگونه تکمیل ظرفیت پس از اعلام نتایج نهایی، منوط به طی مراحل مربوطه و موافقت شورای سنجش و پذیرش است. بنابراین نیمه دوم مهرماه ۱۴۰۱ در رابطه با اجرا یا عدم اجرای تکمیل ظرفیت از سامانه اینترنتی مرکز سنجش اطلاعرسانی لازم صورت خواهد گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *