فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

شرکت ۳۰هزار دانشجو به صورت کاروانی در آئین پیاده روی اربعین

  • شهریور ۱۶, ۱۴۰۱

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: دانشجویان به صورت کاروانی و انفرادی برای پیاده روی اربعین اعزام می‌شوند، حدود ۳۰ هزار دانشجو با محوریت بسیج دانشجویی به صورت کاروانی اعزام خواهند شد.

عبدالحسین کلانتری از اقدامات مربوط به اعزام دانشجویان به آئین پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت.

وی درباره محدودیت در اعزام دانشجویان به آئین پیاده روی اربعین گفت: محدودیتی برای اعزام دانشجویان نداریم، اما برای حمایت محدودیت داریم، در حال حاضر ۲ تا ۶ میلیون تومان وام دانشجویی برای پیاده روی اربعین اختصاص داده‌اند که بر اساس نوع سفر زمینی یا هوایی و میزان امکانات دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد، برخی دانشگاه‌ها به دلیل مضیقه مالی کمتر می‌توانند وام اختصاص دهند، برخی دانشگاه‌ها نیز دست شأن در ارائه وام باز است.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: اما در خصوص تعداد دانشجویان برای اعزام مضیقه نداریم هر تعداد دانشجو باشند ما برای آنها تسهیلات فراهم می‌کنیم به ویژه اینکه مشکل وثیقه آنها را نیز حل کرده‌ایم و می‌توانند اعزام شوند، برخی دانشگاه‌ها وسایل حمل و نقل عمومی خود را در اختیار قرار داده‌اند تا دانشجویان تا مرز امکان تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: هرچند در بکارگیری اتوبوس‌های پلاک قرمز مشکل داریم این اتوبوس‌ها نمی‌توانند خارج از استان تردد کنند، ستاد اربعین موافقت خود را در بکارگیری از این اتوبوس‌ها اعلام کرده و ما منتظر نظر پلیس راهور هستیم که این مشکل حل و فصل شود.

کلانتری افزود: دانشجویان به صورت کاروانی و انفرادی اعزام می‌شوند، حدود ۳۰ هزار دانشجو با محوریت بسیج دانشجوی به صورت کاروانی اعزام خواهند شد، ولی هنوز عددی از اعزام‌های انفرادی نداریم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: همچنین فرصت دانشجویان دکتری شرکت‌کننده در اربعین برای دفاع از پایان‌نامه تا پایان مهرماه تمدید شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *