فروردین ۹, ۱۴۰۳

بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از مؤسسه آموزش عالی فردوس

  • شهریور ۱۶, ۱۴۰۱

به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بازدید از مؤسسه آموزش عالی فردوس ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های هنری توسط این موسسه، بیان کرد: وجود چنین مجموعه ای برای جوانان هنرمند برای پرورش هنر و استعداد خود بسیار مغتنم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص نمایشگاه « شه عشق‌آفرین» بیان کرد: این حرکت علمی و هنری بسیار عالی است و در این خصوص افق‌های جدیدی باید گشوده شود و چشم‌انداز روشن‌تری ترسیم شود.
وی در خصوص بازارچه آنلاین هنر افزود: شایسته‌است که پروپزال نهایی بازارچه آنلاین تدوین و برای اداره‌کل ارسال و پس ‌از کار کارشناسی و رفع نقایص احتمالی با حمایت اداره‌کل ارشاد اسلامی اجرایی گردد.
حسین زاده با بیان اینکه حضور اساتید اهل فن در تایید آن آثار، در بازارچه آنلاین هنر سبب می‌شود اعتماد مخاطب جلب شود و قطعا موفقیتی خواهد داشت؛گفت: با توجه به اینکه یکی از فرهنگ‌های خوب ما ایرانیان هدیه دادن در مناسبت‌های مختلف چون ازدواج و تولد فرزند است، اگر این هدیه آثار هنری باشد، اقدامی زیبا خواهد بود که موجب می‌شود، از آثار هنری و ارزشمند تولید شده داخل حمایت شود و از این طریق مورداستفاده و بهره‌برداری قرار بگیرد و با بازاریابی خوب این اتفاق رخ خواهد داد.
وی افزود: چون این بازارچه مرتبط به یک دانشگاه و محیط آکادمیک است و از حمایت و پشتیبانی استادان و اعضای هیات علمی برخوردار می‌باشد قطعاً می‌تواند از غنای فرهنگی و هنری بیشتر و بهتری برخوردار باشد. همچنین اگر این بازارچه آنلاین با ظرفیت بالا کار خود را آغاز و از چند استاد و متخصص در حوزه عکاسی ، گرافیک، نقاشی و سایر هنرهای تجسمی بهره ببرد می‌تواند اقدام مبارکی باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به فرصت‌های خوب برای هنرمندان از جمله جشنواره‌های فجر؛ بیان کرد: تئاتر فجر و فیلم فجر بهترین فرصت برای دانشجویان این موسسه است که هم کار را ببیند و هم سمینار آموزشی شرکت کنند و ما این فرصت‌ها را می‌توانیم فراهم کنیم که دانشجویان علاقه مند از این فضاها استفاده کنند.
وی افزود: در برگزاری رویدادهای هنری در سطح شهر رویه ما این بوده که اگر می‌خواهیم جشنواره فیلم برگزار کنیم هر کسی که علاقه به مشارکت دارد میدان ورود برای او فراهم شود و در این خصوص شهرداری، آستان قدس و سپاه، تشکل‌های مردمی و… نیز حضور پیدا کردند.
حسین زاده تصریح کرد: دغدغه ای که وجود دارد هنر مردمی یا هنر اجتماعی است ؛ ما باید اثر نقاشی را از دیوار نگارخانه وارد زندگی مردم کنیم، مانند عصر عاشورای استاد فرشچیان؛ برای مردمی شدن می‌توان در اکران شهری اربعین، از این آثار استفاده کرد و برای این منظور چند بیلبورد در مشهد باید به صورت اختصاصی برای هنرهای تجسمی باشد و متناسب با ایام، نقاشی با نام هنرمند و با اسم هنری اکران شود و برای این منظور بستر آن را ما فراهم می‌کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در خصوص تهیه سبد فرهنگی خانواده که شامل فیلم کتاب و سایر آثار هنری است اقداماتی جدی و اجرایی صورت پذیرفته و طی ملاقاتی که با آیت‌الله علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد داشته‌ام ایشان نیز بر این خوراک فرهنگی و تامین آن تاکید داشته‌اند و در بعضی از حوزه‌ها اولویت‌ها تعیین‌شده است.
وی افزود: این خوراک را ما در سبد خانواده‌ها گذ‌اشته ایم‌ و با تسهیلاتی که از سوی مدیران و رؤسای ادارات و دانشگاه‌ها تمهید می‌شود در اختیار افراد قرار می‌دهیم‌ تا خانواده‌ها از این سبد فرهنگی بهره مند شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *