فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

دیوان محاسبات خواستار گزارش هزینه‌ کرد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها شد

  • شهریور ۱۲, ۱۴۰۱

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است، گفت: افزایش میل به مهاجرت و در عین حال افزایش دانشجویان کم برخوردار با توجه به شرایط فعلی کشور از مواردی است که باید توجه ویژه ای به آن داشت.

وی با اشاره به مدلینگ‌های دانشجویی اینستاگرام، گفت: تعداد صفحات به قدری زیاد است که برخوردهای سلبی هم تا کنون نتوانسته تاثیری بگذارد ضمن اینکه برنامه ویژه ای هم وزارت علوم در این زمینه ندارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به موضوع حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها گفت: ابلاغیه ها ارسال شده و تاکید بر برخورد ایجابی نیست.

وی با اشاره به برنامه های ویژه اربعین در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید توجه ویژه به این مراسم داشته باشند و حداکثر همکاری با دانشجوها صورت بپذیرد.

کلانتری با اشاره به آسیب های کمی بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها،‌گفت: دیوان محاسبات طی نامه‌ای خواستار دریافت گزارش هزینه‌ کرد ۳ درصد بودجه فرهنگی شده است.

وی با اشاره به ارایه مهارت‌ها به صورت رایگان در خوابگاه‌هایئ داشجویی، کفت: حدود ۴۰۰ مهارت با کمک دانشگاه فنی و حرفه ای در خوابگاه‌های دانشجویی ارایه می شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر اینکه کارها را باید به دانشجوها سپرد، گفت: سپردن کارها به دانشجوها سبب افزایش امید به زندگی در آنها می شود.

وی تاکید کرد که پرمخاطب ترین رویدادها با فاصله زیاد، رویدادهای مذهبی در دانشگاه‌هاست و مراسمی همچون اربعین و ماه مبارک رمضان از برنامه هایی هستند که پوشش حداکثری دارند.

* نیازمند منشور اخلاقی برای دانشگاه‌ها هستیم

کلانتری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه باید یک منشور اخلاقی برای دانشگاه‌ها داشته باشیم، گفت: در جایگاه‌های مختلف نیازمند کدهای ویژه هستیم. مدیریت رفتارهای جنسی بسیار مهم است و باید در فضای هدایت شده برای آن برنامه‌های ویژه داشته باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *