فروردین ۹, ۱۴۰۳

جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد/ انتشار کارنامه ۱۵ شهریور

  • شهریور ۹, ۱۴۰۱

پذیرفته‌ شدگان‌ نهایی آزمون‌ ورودی‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ می‌توانند از در دانشگاه ها ثبت نام کنند. کارنامه نهایی ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱ منتشر می‌شود.

اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی‌ دوره‌های‌کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

ثبت نام منحصرا در تاریخ های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل درج شده در اطلاعیه صورت می پذیرد.

در هر مرحله از ثبت نام یا هنگام تحصیل، چنانچه مشخص شود متقاضی حقایق را کتمان کرده و اطلاعات غلطی ارائه کرده است و واجد شرایط نیست، قبولی وی باطل و مطابق مقررات از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

در دستورالعمل ثبت‌نامی ارسالی به تمامی دانشگاه‌ها و موسسات پذیرنده دانشجو در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده است تا از پذیرفته شدگان دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ارسالی از طرف متقاضیان به این سازمان باشد) صرفاً ثبت‌نام موقت و مشروط بعمل آید.

ضرورت دارد این دسته از پذیرفته‌شدگان به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و مدارک لازم مندرج در این اطلاعیه را به آنجا ارائه کنند تا ثبت‌نام موقت از آنان بعمل آمده و بررسی لازم در مدارک و مستندات ارائه شده صورت گیرد.

متقاضیانی که دارای مغایرت معدل هستند باید وضعیت نهایی خود را تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ از دانشگاه محل قبولی پیگیری کرده و از مراجعه و یا پیگیری از سازمان سنجش جداً خودداری کنند. درصورت لزوم چنانچه در این رابطه سوالی دارند می‌توانند از روش‌های اعلام شده با سازمان سنجش مکاتبه کنند.

پذیرفته شدگانی که پذیرش کدرشته محل قبولی آنها برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ (مهرماه) باشد ضرورت دارد حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ نسبت به اخذ مدرک کارشناسی خود اقدام کنند.

آن دسته از پذیرفته شدگانی که پذیرش کدرشته محل قبولی آنها برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ (بهمن ماه) باشد می‌توانند مدرک کارشناسی خود را حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ارائه کنند.

با توجه به تاکیدات صورت گرفته به داوطلبان برای دقت و توجه لازم برای انجام انتخاب رشته، هیچ درخواستی تحت عنوان اشتباه در انتخاب رشته در سازمان سنجش آموزش کشور قابل بررسی نیست لذا داوطلبان از ارسال درخواست با این موضوع به سازمان سنجش خودداری کنند.

جزئیات ثبت نام همه پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی)

پذیرفته شدگان می‌توانند برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت نام از تاریخ ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ به سایت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند.

همه پذیرفته شدگان باید در زمان تعیین شده در سایت دانشگاه محل قبولی برای ثبت‌نام اقدام کنند. عدم اقدام به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام، به منزله انصراف از ادامه تحصیل آنان تلقی خواهد شد.

اسامی قبول شدگان نهایی ۱۱ کدرشته امتحانی خاص و برخی از کدرشته‌محل های مربوط به دانشگاه‌ها که دارای شرایط خاص بودند به طریق مقتضی، با هماهنگی ارگان‌های مربوط متعاقباً استخراج و اعلام خواهد شد.

۱۱ کدرشته شامل اطلاعات و حفاظت اطلاعات دانشگاه علوم و فنون فارابی)، مدیریت دفاعی «۱»، دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدیریت دفاعی «۲» دانشگاه امام حسین (ع)، مجموعه اطلاعات دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر «ع»، رشته‌های مطالعات دفاعی استراتژیک، اطلاعات استراتژیک، آماد، مدیریت بحران و علوم اطلاعات و حفاظت اطلاعات دانشگاه جامع امام حسین «ع»، پدافند غیرعامل دانشگاه علوم و فنون فارابی و رشته‌های تحصیلی بیوتروریسم، علوم جرم شناسی امنیتی، مهندسی مخابرات امنیتی و مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت از دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر «ع» است.

با توجه به عدم اعلام نتیجه مصاحبه کدرشته‌های مربوط از سوی دانشگاه علوم انتظامی امین در هیچیک از کدرشته محل‌های دانشگاه مذکور اعلام نتیجه در این مرحله صورت نپذیرفته است و اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه مذکور متعاقباً اعلام خواهدشد.

مدارک لازم برای ثبت‌نام همه پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی)

۱اصل شناسنامه و کارت ملی۲شش قطعه عکس تمام رخ ۴×۳ تهیه شده در سال جاری۳مدرک وضعیت نظام وظیفه (برای برادران) صفحات ۲۰ و ۲۱ دفترچه راهنمای شماره یک‌ آزمون‌ کارشناسی ارشد۴اصل حکم مرخصی سالانه برای کارمندان دولت یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط سازمان متبوع۵اصل یا گواهی مدرک کارشناسی (برای قبول شدگان نیمسال اول تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و نیمسال دوم ۳۰ بهمن ۱۴۰۱) مدرک کارشناسی (لیسانس‌) مورد تایید وزارت علوم‌، یا وزارت‌ بهداشت‌، یا شورای عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) قید شده‌ باشد۶گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) برای‌ آن‌ دسته‌ از متقاضیانی که‌ با توجه‌ به‌ مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به شماره ۷۷۸۹۷/۲۱ مورخ ۵ مرداد ۹۳ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم‌ با امتیاز رتبه‌ اول‌ پذیرفته‌ شده‌اند.۷پذیرفته‌شدگانی که دارای مدرک تحصیلی معادل هستند:
دارندگان مدارک تحصیلی معادل باید حائز شرایط «آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه جلسه ۸۴۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم که طی بخشنامه ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۲۸ مرداد ۹۲ توسط معاونت آموزشی وزارت علوم به تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده، باشند. آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه ۴۳۲ مورخ ۳ آذر ۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره های معادل) در دوره های معادل پذیرفته اند، در شمول این مصوبه قرار می گیرند. ضمنان بر اساس مصوبه جلسه ۷۷۱ مورخ ۲۸ آبان ۹۴ و نامه شماره ۵۷۱۴/ ۹۹/ دش مورخ ۳۰ تیر ۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۷۷۶۳۳/ ۲ مورخ ۲۸ مرداد ۹۴ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.۸براساس مصوبه جلسه ۵۴۸ مورخ ۲۸ مهر ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مراکز فوق دوره سطح ۲ را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل‌ می‌شوند، ‌ منحصراً مجاز بوده‌اند در هر یک‌ از کدرشته‌های ‌امتحانی گروه علوم انسانی ثبت‌نام‌ و در آزمون‌ آن‌ شرکت‌ کنند و در صورت پذیرفته‌شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. این‌ دسته‌ از متقاضیان باید تصویر مدرک‌ فراغت‌ از تحصیل‌ خود را که‌ توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان صادر شده ‌است‌ در اختیار داشته باشند.۹پذیرفته‌شدگانی که به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ مدرک‌ کارشناسی (لیسانس‌) نیستند، لازم‌ است‌ گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) با محتوی فرم این اطلاعیه (قابل دریافت از دانشگاه‌های محل قبولی) را ارائه کنند.۱۰متقاضیانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران و یا رزمندگان پذیرفته شده‌اند در زمان ثبت‌نام نیازی به ارائه تائیدیه سهمیه ثبت‌نامی از سوی ارگان ذیربط ندارند و ملاک تائید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است.۱۱آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که در زمان اعلام نتایج اولیه و تکمیل فرم انتخاب رشته (۱ تا ۶ تیرماه ۱۴۰۱) دانشجوی سال آخر بوده‌اند و حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر مندرج در دفترچه را از موسسه آموزش عالی محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی دریافت و آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند.۱۲معدل مدرک کارشناسی پذیرفته شده باید با معدلی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ کرده، و یا در مراحل بعد اصلاح کرده است، یکسان‌ باشد. از ثبت‌نام قطعی آن دسته از متقاضیانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) خودداری خواهد شد. افراد دارای مغایرت معدل یادآوری را مطالعه کنند.

بر اساس تغییرات و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته و با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم ۶ رشته محل مربوط به موسسه غیرانتفاعی مجازی برخط اهواز حذف شد. همچنین نام ۴ گرایش در مجموعه های امتحانی اصلاح شد.

برای متقاضیان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم و حداکثر تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ از طریق سازمان سنجش قابل دسترس خواهد بود.

جزئیات ثبت نام همه پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی، ضرورت دارد بر اساس توضیحات ذیل اقدام لازم را بعمل آورند:

با توجه به اینکه ثبت نام از پذیرفته شدگان به صورت مجازی صورت می‌پذیرد همه پذیرفته شدگان لازم است از ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۱۴ شهریور تا چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ جهت ثبت نام به سامانه آموزشیار به آدرس: edu.iau.ac.ir مراجعه کنند.

عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان به سامانه آموزشیار در بازه زمانی مقرر به منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی شده و هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

پذیرفته‌شدگان لازم است مطابق زمانبندی اعلام شده در سایت واحد دانشگاهی محل پذیرش با در دست داشتن مدارک اعلامی به منظور تکمیل مراحل ثبت نام به واحد دانشگاهی مربوطه مراجعه کنند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام همه پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

۱. اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) صادره از دانشگاه آزاد اسلامی یا سایر دانشگاه‌های معتبر داخل و خارج کشور که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد به انضمام ریز نمرات دوره کارشناسی با قید معدل.

تبصره: پذیرفته‌شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) خود نیستند باید اصل گواهی تأیید شده دال بر فراغت از تحصیل را که توسط دانشگاه محل تحصیل با قید معدل صادر شده باشد، به همراه ریز نمرات تأیید شده ارسال کنند.

تذکر: فارغ‌التحصیلان مشمول دوره کارشناسی که با ارائه گواهی تأیید شده از محل تحصیل دوره مذکور ثبت‌نام می‌کنند، علاوه بر گواهی و ریز نمرات مذکور باید تصویر برگ لغو معافیت تحصیلی دوره کارشناسی را ارائه کنند. چنانچه دوره مذکور را در مدتی بیش از شش سال از بدو ورود به اتمام رسانده‌اند باید تصویر مجوز افزایش سنوات بدون ذکر غیبت را برای مدتی که مازاد بر شش سال تحصیل کرده‌اند، ارائه کنند.

۲. تصویر تمامی صفحات شناسنامه.

۳. تصویر کارت ملی (پشت و رو).

۴. شش قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ (از یک نگاتیو) که اخیراً تهیه شده باشد (برای برادران مشمول ۱۲ قطعه).

۵. مدرکی که وضعیت خدمت وظیفه عمومی برادران را مشخص کند.

تذکر: افرادی که از نظر مقررات وظیفه عمومی حائز شرایط ثبت‌نام نیستند (از جمله دارای دفترچه اعزام به خدمت با غیبت هستند و یا با غیبت به خدمت اعزام شده‌اند یا در برگ اعزام آنان دانشجوی اخراجی یا انصرافی یا ترک تحصیل ذکر شده است) مجاز به ثبت‌نام نیستند.

۶. تکمیل تمامی فرم‌های ثبت نام و فرم‌های مربوط به تعهدات و سایر فرم‌های که در سامانه آموزشیار قرار گرفته است.

هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه دانشجویی مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱:

شهریه پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی از دو بخش شهریه پایه (ثابت) و متغیر تشکیل شده که در هر نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت می‌شود. علاوه بر دو مورد مذکور دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه و فقط در نیمسال اول باید مبلغی را بابت هزینه خدمات آموزشی و مبلغی را به عنوان حق بیمه حوادث دانشجویی در سامانه آموزشیار پرداخت کنند.

پذیرفته‌شدگان واحدها و مراکز بین المللی و برون مرزی توجه داشته باشند که (مطابق آئین‌نامه نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی) مجوز انتقال، میهمانی و جابجایی تحت هیچ شرایطی به آنها داده نخواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *