فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

افزایش مهارت نوجوانان محلات کم‌برخوردار توسط دانشگاه شریف

  • شهریور ۹, ۱۴۰۱

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور با هدف بازآفرینی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محلات کم برخوردار منعقد شد.

 به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور، با حضور روسای این دو نهاد برگزار شد.

این تفاهم‌نامه با عنوان «ارائه خدمات آموزشی و نظارتی و راهبری آموزشی در محلات ۲۰۲۰ معین شده در طرح تحول و توانمندسازی اجتماع‌محور محلات ۲۰۲۰ گانه کشور» و با هدف بازآفرینی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی محلات ۲۰۲۰ گانه و با رویکرد اجتماع محور و توانمندساز منعقد شده است.

تربیت نسل نوجوان و جوان با رویکرد ارتقاء کارکرد مولد اقتصادی این افراد در پاسخ به نیازهای آینده آنان، تحول و توانمندسازی محلات هدف و کشور برای آینده بسیار متفاوت پیش رو در بلندمدت و میان‌مدت از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

همچنین؛ «انسان اخلاقی و توانمند و مسلح به مهارت‌های روز با هویت قوی محلی و ملی»، «قابلیت خوداشتغالی، کارآفرینی و توسعه کسب وکارهای دانش بنیان»،« توانمندسازی با نگاه به تحولات صنعتی و فناور آینده دنیا»، « نقش‌آفرینی در تحول و توانمندسازی اقتصادی- اجتماعی محلات کم‌برخوردار»، «یافتن و پرورش ایده‌های مبتنی بر مشارکت نیروهای جوان و نوجوان حاضر در محله برای پیشرفت محله» و «نقش آفرینی نوجوانان و جوانان محلات کم‌برخوردار به عنوان عضوی مفید از یک شبکه بزرگتر موثر اجتماعی- اقتصادی» از جمله محورهایی است که در این تفاهم‌نامه آمده است.

خاطرنشان می‌شود؛ در همین خصوص، جلسه آشنایی دانش‌پذیران نوجوان و جوان محلات کم‌برخوردار در دانشگاه شریف برگزار شد. این افراد با روال کاری «ستاره شریف» آشنا شدند و توانستند فرآیند آموزش‌های لازم برای توسعه مهارت‌های مرتبط با حوزه کارآفرینی و افرایش خلاقیتشان را ببینند.

در بخشی از این همایش نیم‌روزه دانش‌پذیران در بازی‌های مهارتی شرکت کردند و یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها که مهارت کار گروهی است را تجربه کردند.

شایان ذکر است؛ دانشگاه صنعتی شریف و به طور خاص “دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی دانشگاه” با یادگیری و درس‌آموزی از موفقیت‌های حاصله در توسعه اشتغال مفید، پرورش نخبگان و کارآفرینان برگزیده سیستم استارتاپی و بخصوص شرکت‌های دانش بنیان کشور در دو دهة گذشته و به عنوان طلایه‌دار آموزش، تربیت و پرورش استعدادهای ناب، در پاسخ به این مسئله سرنوشت‌ساز کشور که کلید اشتغال‌آفرینی پایدار است، مجموعه خدمات جدیدی را به شکل علمی و عملیاتی در قالب یک طرح جدید با نام ستـاره شـریف یا “طرح استعدادیابی و توان‌افزایی راهبران کارآفرین آینده “Sharif Talent Assessment & Redevelopment (STAR)” به جامعه کسب‌وکاری کشور عرضه کرده است.

طرح ستاره شریف، به شکل اختصاصی‌سازی شده برای نوجوانان و جوانان، در جهت تبدیل شدن به کارآفرین/کارآفرینان سازمانی (شاغلین نوآور در شرکت‌های شاخص) و یا عضوی موثر در اکوسیستم استارتاپی کشور طراحی شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *