فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

جزئیاتی از برگزاری نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌الملل

  • شهریور ۷, ۱۴۰۱

مراسم افتتاحیه اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌الملل در بخش خواهران امروز ۷ شهریورماه با حضور داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

جعفر رازقی، مدیر کل امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان درباره اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌الملل گفت: در راستای تقویت روحیه همدلی و آشنایی بهتر دانشجویان بین المللی دانشگاه‌های سراسر کشور با یکدیگر و فرهنگ دیگر کشور‌ها، ارتقاء سلامت جسمی و روحی  دانشجویان بین‌المللی و همچنین رشد و تقویت فرهنگی دانشجویان در بستر فرهنگ غنی ایران اسلامی، اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور از تاریخ هفتم تا نوزدهم شهریورماه در دو بازه زمانی ویژه دانشجویان دختر و پسر و به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این مهم که، المپیاد فرهنگی ورزشی برای نخستین بار است که برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در راستای اجرای آن صورت گرفته است و فعالیت‌های فرهنگی جزء اولویت‌های اصلی این المپیاد به شمار می‌رود.

مدیر کل امور دانشجویان بین‌المللی تصریح کرد: در این المپیاد تلاش خواهد شد علاوه بر شناسایی ظرفیت‌های ورزشی دانشجویان بین‌المللی و برنامه‌ریزی جهت تقویت آن، فرصتی برای ایجاد رفاقت، همدلی، وحدت و شادابی برای دانشجویان بین‌المللی در سطح کشور فراهم شود.

رازقی همچنین برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی به میزبانی دانشگاه مازندران، استان مازندران و شهرستان بابلسر را دارای ظرفیت‌های گسترده فرهنگی و گردشگری برشمرد و با توجه به این که دانشگاه مازندران سابقه میزبانی المپیاد قهرمانی دانشجویان کشور را در کارنامه خود دارد، این دانشگاه را میزبانی توانمند و باتجربه برای میزبانی اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین المللی معرفی کرد.

گفتنی است؛ اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی در بخش دختران از هفتم تا ۱۴ شهریور ماه و در بخش پسران از ۱۳ تا ۱۹ شهریور ماه در رشته‌های ورزشی والیبال، بسکتبال سه نفره، تنیس روی میز، شطرنج، و دومیدانی برای هر دو بخش دختران و پسران و رشته مینی فوتبال برای دانشجویان پسر برگزار می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *