فروردین ۹, ۱۴۰۳

بودجه دانشگاه تهران حتی کفاف پرداخت حقوق اعضای هیات علمی را نمی‌دهد / اختصاص کمتر از ۲۰ درصد منابع بودجه‌ای برای تغذیه دانشجویی

  • شهریور ۵, ۱۴۰۱

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در خصوص وضعیت اختصاص بودجه دانشگاه‌ها گفت: بحث بودجه موضوع مهمی است و با توجه به کمبود اعتبارات و مشکلاتی که دولت برای تامین بودجه دارد، امیدواریم بتوانیم دانشگاه را اداره کنیم؛ چرا که زمانی که بودجه و منابع مالی به اندازه کافی باشد، نیاز به هنر مدیریتی نیست.

وی افزود: راهکار کاهش مشکلات مالی دانشگاه ها، استقلال مالی آن‌هاست که برای تامین منابع مالی منتظر تامین بودجه نباشند. دولت باید مبلغی را به عنوان کمک در نظر بگیرد و مابقی را از دانشگاه‌ها درقالب درآمد‌ها بخواهد و دانشگاه‌ها تلاش کنند که با ابتکار عمل منابع مالی خود را تامین و منبع درآمدی ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت بودجه این دانشگاه گفت: بودجه دانشگاه تهران حتی کفاف پرداخت حقوق اعضای هیات علمی را نمی‌دهد و مجبور هستیم که به روش‌های درآمدی خودمان اکتفا کنیم.

 

وی در خصوص بودجه تغذیه دانشجویی گفت: شاید کمتر از ۲۰ درصد منابع بودجه‌ای برای تغذیه دانشجویی از سوی دولت اختصاص داده می‌شود و امیدواریم که تدبیری در این خصوص صورت بگیرد. بر اساس برآوردی که شده روزانه ۹۰۰ میلیون تومان هزینه تغذیه دانشجویان دانشگاه تهران است که مبلغ بسیاری کمی از سوی دولت تامین می‌شود.

وی ادامه داد: به شدت در این حوزه با مشکل مواجه هستیم و امیدواریم با اصلاحاتی که باید در بودجه دانشگاه‌ها صورت بگیرد، این مشکل برطرف شود؛ چرا که این مسئله مهمترین دغدغه دانشگاه‌هاست.

مقیمی اضافه کرد: وضعیت بودجه تغذیه دانشگاه تهران در زمان کرونا بهتر بود و متاسفانه الان که دانشگاه‌ها حضوری شده، هیچ توجهی به آن نشده است. ۹۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها برای حقوق در نظر گرفته شده و مبلغ بودجه تغذیه بسیار ناچیز است.

وی یادآورشد: پیشنهاد دادیم که دولت سوبسید غذا و یا مواد اولیه و اقلام اصلی تامین غذا را به دانشگاه‌ها بدهد و اگر این مواد اولیه اختصاص داده شود، غذا را به صورت رایگان به دانشجویان می‌دهیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *