فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

دانش‌آموختگان دکتری برگزیده جذب بخش‌ تحقیق و توسعه صنایع می‌شوند

  • مرداد ۲۵, ۱۴۰۱

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان از امضای توافق‌نامه «تقویت تحقیق و توسعه در صنعت و جامعه با بهره‌گیری از دانش‌آموختگان دکتری برگزیده» میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد ملی نخبگان خبر داد.

دکتر عباس ابراهیمی با اشاره به ضرورت بهبود شرایط بنگاه‌های اقتصادی کشور، گفت: افزایش بهره‌وری یک ضرورت جدی جهت پیشرفت کشور است که در سایه استفاده از علم و دانش روز و حضور متخصصان در مراکز تحقیق و توسعه صنایع، محقق خواهد شد.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به امضای توافق‌نامه «تقویت تحقیق و توسعه در صنعت و جامعه با بهره‌گیری از توان دانش‌آموختگان دکتری برگزیده» میان بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: بر اساس این موافقت‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد ملی نخبگان با حمایت مالی، از جذب و بکارگیری دانش‌آموختگان دکتری برگزیده، در بخش‎های تحقیق و توسعه‌ صنایع، بنگاه‌های اقتصادی، دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی اقتصادی کشور حمایت می‌کنند. این محققان در صورت داشتن شرایط مورد نظر علاوه بر استخدام یک ساله در واحد صنعتی، به عنوان پژوهشگر پسادکتری نیز شناخته شده و گواهی‌های مربوطه را از دانشگاه‌های ناظر و همکار دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به مشمولین این طرح، یادآور شد: دانش‌آموختگان مقطع دکتری برگزیده که بیش از دو سال از زمان دانش‌­آموختگی آنان نگذشته و می­‌توانند به صورت تمام وقت در نهاد میزبان همکاری کنند، مشمول این طرح هستند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، ابراهیمی گفت: این طرح شامل کلیه رشته‌­های دانشگاهی است و تعداد پذیرش در حوزه­‌ها و شاخه­‌های تخصصی با توجه به نیاز و اولویت‌های ملی و یا نهاد میزبان، مشخص خواهد شد. پیشنهاد فعالیت‌های یکساله تحقیق و توسعه داوطلبان باید به تایید نهاد مذکور و دانشگاه همکار برسد و امکان تمدید طرح برای دوره یکساله دوم براساس ارزیابی گزارش عملکرد وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه نهادهای میزبان باید درخواست­‌های خود را به صورت سالانه و بر اساس فرمت مورد نظر به کمیته مشترک (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد ملی نخبگان) اعلام کنند، گفت: نهاد میزبان موظف است با دانشگاه محل تحصیل دانش‌آموخته برای حضور یک استاد ناظر طرح موافقت کند، همچنین حداقل ۵۰ درصد حقوق پذیرفته‌شدگان (حقوق استادیار پایه یک دانشگاه تهران) باید توسط نهاد میزبان تامین شود و از سوی دیگر، عقد قرارداد و امور حقوقی و پرسنلی مربوطه نیز بر عهده این نهاد خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *