فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

فاصله ظرفیت‌های علمی کشور با نیازهای صنعت باید هرچه سریع‌تر پر شود

  • مرداد ۲۴, ۱۴۰۱

داداش‌پور با اشاره به اینکه ثمره تعامل دو نهاد دانشگاه و صنعت شکوفایی دانش و اشتغال است، گفت: فاصله‌ای که امروزه بین ظرفیت‌های علمی کشور با نیازهای صنایع مشاهده می‌شود، باید هرچه سریع‌تر با تعامل و همکاری پر شود.

هاشم داداش‌پور در بازدید از دانشگاه صنعتی قوچان و در نشست با هیئت‌رئیسه این دانشگاه اظهار کرد: در مرکز نشستن و تصمیم بدون درک درست داشتن از مراکز آموزش عالی کشور، در واقع تیر در تاریکی انداختن است.

وی در ادامه به نقش دانشگاه‌ها، به ویژه در شهرهای دور از مرکز اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها عامل پیشرفت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و اگر متولیان مراکز آموزش عالی به نقش خود واقف باشند و همچنین درگیر مشکلات مالی و اداری فرصت گیر نشوند، با برنامه‌ریزی و هدف گذاری دقیق می‌توانند منشا اثر و برکات زیادی باشند و در افزایش اعتماد عمومی و مشارکت مردم ایفای نقش کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان ارتباط و تعامل دانشگاه و صنعت را زمینه ساز اشتغال جوانان جویای کار و نیز خوداتکایی مالی دانشگاه‌های صنعتی عنوان کرد و تاکید کرد: دانشگاه و صنعت دو نهاد کلیدی هر جامعه‌ای در دنیائی که بر محور دانایی در جهان کنونی است، محسوب می‌شوند و ثمره تعامل این دو نهاد شکوفایی دانش، صنعت و اشتغال است.

وی افزود: فاصله ای که امروزه بین ظرفیت‌های علمی کشور با نیازهای بخش صنعت مشاهده می‌شود، باید هرچه سریعتر با تعامل و همکاری پر شود این مستلزم پاسخ دانشگاه‌های صنعتی به مزیت‌های محلی و منطقه‌ای است تا هزینه صرف شده به توسعه منطقه‌ای بیانجامد.

معاون وزیر علوم کمبود زمین و خوابگاه در این دانشگاه را جدی عنوان کرد و از مسوولان و خیرین منطقه درخواست کرد برای رفع این مشکل با دولت همکاری کنند تا خلا موجود سریعتر رفع شود.

گفتنی است، در این نشست که رئیس صندوق رفاه دانشجویان و نماینده مردم قوچان و فرماندار نیز حضور داشتند، علی آذری در سخنانی به نقش دانشگاه در منطقه اشاره کرد و گفت: حضور دانشگاه باید بین مردم احساس شود و نیز دانشگاه باید بتواند شهروندان مسوولیت پذیر و سازگار تربیت کند و در ارتقای فرهنگ محیط پیرامونی نقش آفرین باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *