اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

تشکیل کلاس های اختصاصی معارف ویژه دانشجویان خارجی

  • مرداد ۱۰, ۱۴۰۱

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها از تشکیل کلاس های معارف ویژه دانشجویان خارجی در تهران خبر داد و گفت: این طرح به صورت کشوری اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی  با اشاره به بین المللی سازی دانشگاه‌های داخل کشور گفت: در سال‌های اخیر آمار پذیرش دانشجویان بین‌المللی در داخل کشور بسیار بالا رفته است، هدف‌گذاری مجموعه نظام آموزش عالی نیز این است که باید در پذیرش دانشجوی بین‌المللی در منطقه اول باشیم.

وی ادامه داد: اقتضای بین‌الملل سازی دانشگاه‌ها در بحث دانشجویان خارجی ایجاد می‌کند که ما هم در متن کتاب‌های درسی و هم فضاهای آموزشی و فرهنگی و پژوهشی این دانشجویان، لوازم ضروری برای یک دانشگاه دارای شایستگی پذیرش دانشجوی خارجی را ایجاد کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در حوزه دروس معارف اسلامی که مأموریت آن از نظر تأمین استاد و هم از نظر تأمین کتاب با نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها است، مقررشده است که متناسب با نیازهای دانشجویان خارجی و زیست بوم آنها یعنی پذیرفته شدگان از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و همچنین میزان آشنایی قبلی آنها با معارف اسلامی، یعنی بحث‌های اندیشه اسلامی، تاریخ اسلام، تاریخ امامت، انقلاب اسلامی، و اخلاق اسلام، کتاب‌هایی شایسته و قابل ارائه و تدوین شود.

وی افزود: در حال حاضر کلاس‌های اختصاصی دانشجویان خارجی در دروس معارف در تهران شروع شده و به تدریج به صورت کشوری اجرا خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *